اخبار اقتصادی امروز: 24
  • تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    چرا متقاضیان مسکن صفر نمی‌شوند؟

    بررسی‌ها حاکی از آن است که طی دهه‌های مختلف، سیاست‌های متنوعی از سوی دولت‌های مختلف برای پاسخگویی به تقاضای بخش مسکن طراحی و اجرایی شده است اما کارنامه عملکرد هر یک از این سیاست‌ها مشخص می‌کند که با وجود اجرایی شدن این سیاست‌ها، مشکلات بخش مسکن حل نشده و از صف متقاضیان مسکن کم نشده است.

    از این رو این سوال وجود دارد که چرا این سیاست‌ها نتوانسته‌اند در بخش مسکن کارآمد باشد؟ برخی از پژوهشگران در پاسخ به این سوال معتقدند: انحراف در اجرای این سیاست‌ها سبب شده که خود این سیاست‌ها به جای آنکه راه‌حل باشند به یک  چالش جدید برای بخش مسکن بدل شوند.

    نرگس رزبان، کارشناس حوزه اقتصاد مسکن برای توضیح این موضوع به مثال طرح مسکن به عنوان طرحی شناخته شده در بخش مسکن اشاره می‌کند و می‌گوید: این طرح اگرچه از نگاه برخی دارای ادبیات نظری نسبتا قابل دفاع بود اما انحراف در مسیر اجرا موجب شد تا سیاستگذار برای اجرای آن ناچار شد اشتباهاتی کند و در نتیجه به جای آنکه ثبت کنندگان این طرح از صف تقاضای مسکن حذف شوند پس از مدتی دوباره در صف تقاضای مسکن قرار بگیرند.

    خبر مرتبط

    راه‌های رفته و راه در پیش/ پزشکیان، و خوب و بد سیاست‌گذاری مسکن

    راه‌های رفته و راه در پیش/ پزشکیان، و خوب و بد سیاست‌گذاری مسکن

    بعد از انقلاب، دولت‌ها چه راه‌هایی را برای خانه‌دار کردن مردم انتخاب کرده‌اند؟ پاسخ به این پرسش محور اصلی برنامه «متراژ» این هفته است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    1 - آبان - 1403

    در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟

    در صحن شورای شهر امروز نسبت به حاشیه سازی ها برای اعضای منتقد تذکر داده شد.

    1 - آبان - 1403

    اتوبوس‌های چینی هنوز در گمرک است

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ابتدای امروز، گزارشی از یکی از محلات تهران مطرح خواهد شد سپس طرح موزه‌های شهرداری بررسی می‌شود. این طرح به دنبال این است که اگر اجناسی دارند که موزه‌ای است باید در سامانه میراث فرهنگی ثبت بشود. بعد از این چون از باغات عقب افتادیم باغات را در دستور گذاشتیم.

    1 - آبان - 1403

    زاکانی یک گام به استیضاح نزدیک شد/ شهردار موظف به پاسخگویی در مهلت قانونی

    سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر و در جمع خبرنگاران با اشاره به پاسخ شهردار تهران به سوال مطرح شده توسط وی گفت: اعضای شورای شهر در یک بخش وظیفه قانونگذاری و تدوین ضوابط و مقررات دارند و در بخش دوم نقش آنها نظارتی است که این نقش بسیار پراهمیت‌تر است.

    1 - آبان - 1403

    اتوبوس‌های برقی برای تهرانی‌ها رویا شد

    قرار بود در انتهای سال ۱۴۰۱ تهران ۵هزار و ۵۰۰ اتوبوس فعال داشته باشد، در ماه‌های پایانی عمر مدیریت ششم هنوز تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به ۲هزار و ۵۰۰ اتوبوس نرسیده. مدتی است مدیران شهری وعده داده‌اند که ۱۱۰ اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود، اما روز گذشته در صحن شورای شهر تهران مشخص شد خبری از ۱۱۰ اتوبوس برقی نیست و تنها ۱۰ اتوبوس برقی در گمرک وجود دارد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا