تولید ۲۵۰ میلیون لیتر آب معدنی در اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید ۲۵۰ میلیون لیتر آب معدنی در کشور، جز استان‌های قطب تولید این آشامیدنی گوارا است.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود ایرانی در جریان بازدید از چند واحد تولید آب معدنی در شهرک تخصصی آب نیر اظهار داشت: ۲۵ درصد آب معدنی کشور از چشمه‌های طبیعی و دامنه‌های سبلان تولید، بسته‌بندی و روانه بازار مصرف می‌شود که علاوه بر ایران، بازار خوبی نیز در کشورهای همسایه برای خود فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ سال آینده با افزایش ظرفیت تولید و مجوزهای صادر شده ظرفیت تولید آب معدنی در استان اردبیل به ۳۰ درصد تأمین نیاز کشور برسد که در این زمینه حمایت‌های جدی سازمان صمت را نیز شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۰ واحد تولید آب معدنی در استان فعال است که بازار فروش آنها در بسته‌بندی‌های متنوع پررونق بوده و زمینه برای افزایش این ظرفیت فراهم شده است.

ایرانی افزود: از یک میلیارد لیتر مصرف آب معدنی کشور، یک چهارم آن در استان اردبیل تولید می‌شود که رقمی حدود ۲۵۰ میلیون لیتر را شامل می‌شود.

وی به وجود چشمه‌های پاک، زلال و گوارا برای تولید آب معدنی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اکثر واحدهای تولیدی آب معدنی در استان خط تولید لیوانی، نیم و یک لیتری خود را فعال کرده و به صورت ۲۴ ساعته در حال تولید، بسته‌بندی و صادرات این محصولات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: استان اردبیل در تولید آب معدنی با کیفیت جز برندهای کشور محسوب می‌شود و انتظار می‌رود بسته‌بندی و صادرات آب معدنی گوارای دامنه‌های سبلان با کیفیت بالا تداوم پیدا کند.

ایرانی به وجود دومین شهرک تخصصی آب در سطح کشور، در اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: عمده واحدهای بسته‌بندی و عرضه آب معدنی در دامنه‌های سبلان و این شهرک فعالیت می‌کنند که بیش از هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه‌ها اشتغال پیدا کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به وجود پنج هزار دهنه چشمه آب معدنی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ظرفیت این چشمه‌ها ۱۷۵ میلیون متر مکعب است که تنها ۳.۵ میلیون متر مکعب مجوز بهره‌برداری در این حوزه صادر شده و نیاز است در صدور مجوزهای جدید و اقدامات مناسب برای تولید آب معدنی از چشمه‌های طبیعی سبلان نظیر گورگور اقدامات مؤثر انجام شود.

در این بازدید مدیرعامل واحد تولیدی هیما نیز اضافه کرد: سالانه ۳۰ میلیون بطری آب معدنی تولید می‌کنیم تا به نیاز بازار پاسخگو باشیم.

صادق عبدلی بیان کرد: با خرید زمین و احداث مجموعه تولیدی در سال‌های اخیر به رغم شرایط سخت کرونا و تحریم‌ها سعی کردیم تا مراحل خرید دستگاه بادکن را فراهم کرده و از خرداد امسال تولید خود را در فاز اول به ظرفیت ۱۴ هزار بطری شروع کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال خرید دستگاه‌های جدید و راه‌اندازی خط دوم هستیم تا فرصت اشتغال ۴۰ نفری این کارخانه به ۶۰ نفر افزایش یافته و زمینه تولید ۳۰ میلیون بطری نیز فراهم آید.

مدیرعامل واحد تولیدی هیما به وجود آزمایشگاه مجهز و سیستم تولید و بسته‌بندی با کیفیت آب معدنی در این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: عمده تولیدات ما به استان‌های مرکزی و جنوبی کشور ارسال می‌شود و در کنار آن سعی داریم تا صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز انجام دهیم.

عبدلی با قدردانی از استاندار سابق و فعلی اردبیل در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه انجام شده و انتظار می‌رود با حمایت سرمایه‌گذار این فرصت تولید و اشتغال در استان ارتقا پیدا کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]