اهمیت تخصیص ردیف بودجه مشخص برای بخش تعاون

رئیس اتاق تعاون استان تهران گفت: برای بخش تعاون باید ردیف بودجه به طور سالانه دیده شود.

به گزارش بازار، نوزدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و به همت اتاق تعاون استان تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمد خان بلوکی، رئیس اتاق تعاون استان تهران، با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر استان تهران، گفت: آرزوی همدلی، وفاق ملی و احیای فرهنگ تعاون برای خانواده بزرگ تعاون را داریم و از مسئولین نیز درخواست می‌کنیم حمایت‌های بیشتری از تعاون‌گران داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی جهت برپایی این جشنواره از مدت‌ها قبل و با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‌شود، افزود: هر ساله تعاونی‌های سراسر استان گرد هم جمع شده و از بین آن‌ها تعاونی‌های برتر انتخاب خواهند شد.

وی همکاری اتاق تعاون استان تهران جهت حل مشکلات تعاونی‌ها را از دیگر برنامه‌های این اتاق عنوان کرد و افزود: اتاق تعاون، نماینده پارلمانی تعاون‌گران است و نقش حمایتی اتاق تعاون در ارائه خدمات به تعاونی‌ها و تعاونگران استان تهران در حوزه‌های مالی، مشاوره، ثبت و تشکیل تعاونی‌ها، برگزاری مجامع انتخاباتی و داوری، کمیسیون‌های تخصصی با هدف جذب حداکثری تعاونی‌ها و اتحادیه‌های استان تهران، برگزاری نشست‌های حوزه صادرات و دوره‌های آموزشی و رویدادها و حل و فصل مشکلات تعاون‌گران و تعاونی‌ها بوده و به دعاوی مطرح شده بین هیأت مدیره و اعضای آن مجموعه نیز در مرکز دعاوی اتاق، رسیدگی خواهیم کرد و همواره سعی شده وفاق، انسجام و همدلی در بین تعاونی‌ها نیز گسترش یابد.

رئیس اتاق تعاون استان تهران با تاکید بر اشاعه فرهنگ تعاون در جامعه و تجمیع خرده سرمایه‌ها و تبدیل آن‌ها به منابع مالی بزرگ‌تر و قابل سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: با نهادینه شدن این فرهنگ، نیمی از مشکلات اقتصادی جامعه حل شده و به درآمدزایی سرمایه‌گذاران کمک و منجر به سودآوری برای آنان نیز خواهد شد.

خان بلوکی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، افزود: ایشان در سخنان خود بر حمایت دولت مردان از تعاون گران و همچنین به کارگیری تمام سعی و تلاش آنها در جهت حمایت از این بخش تاکید کرده و اظهار داشتند: با اجرای این حمایت‌ها، تعاون‌گران می‌توانند به فعالیت‌های مؤثر خود در این بخش همچون گذشته ادامه دهند.

وی خواستار تخصیص ردیف بودجه مشخص برای بخش تعاون شد و افزود: دولت باتوجه به وجود تحریم‌ها و مشکلات بودجه‌ای، نتوانسته به صورت ویژه از تعاونی‌ها حمایت نماید، اما می‌تواند با در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی علی‌الخصوص تعاونی‌های تولیدی، ازآن‌ها حمایت کرده و از سویی دیگر جانی دوباره به تولید کشور نیز دهد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم اهداف خود در جهت بهبود وضعیت تعاونی‌ها در سال جاری و سال‌های آینده را با جدیت هرچه بیشتر دنبال کرده تا شاهد گسترش تعدد تعاونی‌ها و در نتیجه افزایش رفاه بیشتر در جامعه باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]