انتشار لیست و رتبه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی

گمرک ایران لیست و رتبه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی به همراه دستورالعمل نحوه انتخاب فعالان اقتصادی را منتشر کرد.

به گزارش بازار، از گمرک ایران، در حال حاضر ۶۳۹ شرکت تولیدی، بازرگانی و دانش‌بنیان از مزایای طرح فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) بهره‌ می برند.

بر اساس این گزارش طرح فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی، عنوانی است برای دامنه محدودی از فعالان اقتصادی کشور که حائز معیارهای قانون‌مداری و عملکردی مصوب هستند.

این برنامه به توصیه سازمان جهانی گمرک در کشورهای عضو از جمله گمرک ایران پیاده‌سازی شده است.

این گزارش در خصوص چگونگی بهره‌مندی فعالان اقتصادی از مزایای این برنامه می‌افزاید: فعالان اقتصادی کشور که در رویه واردات و صادرات فعال هستند، می‌توانند با طرح درخواست خود به گمرک و پس از بررسی و کنترل عملکردی آنها و کسب شرایط لازم با تایید کمیته مرکزی (AEO) در گمرک، مشمول عضویت و برخورداری از تسهیلات مصوب شوند.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به پایش مستمر عملکردی شرکت‌های عضو از حیث رفتارهای قانونمدارانه و سایر شرایط مصوب در زمینه‌های مختلف و بررسی درخواست های جدید، امکان حذف یا تعلیق و یا اضافه شدن شرکت‌ها در لیست فعالان اقتصادی وجود دارد، بنابراین این فایل پس از تشکیل جلسات با حضور اعضای کمیته، با بررسی درخواست‌های جدید و عملکرد شرکت‌های عضو به طور مستمر از سوی دبیرخانه کمیته مرکزی (AEO) به روز می‌شود.

شایان ذکر است، فایل کامل مربوط به لیست و رتبه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) و دستورالعمل نحوه انتخاب فعالان اقتصادی که با تلاش دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه ریزی گمرک ایران تهیه شده است در تارنمای گمرک ایران از طریق لینک https://B۲n.ir/w۶۸۷۹۱ قابل دسترس است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]