فرصت ویژه به اصناف برای اعمال بدهی‌های پرداخت‌ شده

سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به آخرین مصوبات «کارگروه نظارت بر سامانه‌های حوزه اصناف» از مهلت یک ماهه اصناف برای اعمال بدهی‌های پرداخت شده غیرسیستمی خود خبر داد.

به گزارش بازار از اتاق اصناف ایران، «مهدی امیدوار» گفت: درپی درخواست برخی از نمایندگان اتاق اصناف مبنی بر لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات سامانه نوین اصناف و سامانه جامع مطالبات تشکل‌های صنفی که در حاشیه هشتمین اجلاس هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد، با دستور رئیس اتاق اصناف ایران کارگروهی تخصصی با عنوان «کارگروه نظارت بر سامانه‌های حوزه اصناف» تشکیل شد.

وی افزود: این کارگروه از اواخر شهریور ماه تا کنون در جلساتی مستمر با شرکت پیمانکار سامانه‌های نوین اصناف و مطالبات تشکل‌های صنفی، مسائل و موارد متعددی را در این حوزه مورد بررسی قرار داده که خروجی این تصمیمات برای اجرایی شدن در قالب بخشنامه‌هایی از طریق سامانه مکاتبات به تمامی اتاق‌های اصناف سراسر کشور ارسال شده است.

اعمال بدهی‌های پرداخت شده خارج از سیستم درسامانه

سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران یادآور شد: یکی از بندهای بخشنامه اخیر این کارگروه که ۱۴ مهرماه ابلاغ شد، به مهلت یک ماهه اصناف برای اعمال بدهی‌های پرداخت شده غیر سیستمی خود در سامانه مطالبات تشکل‌های صنفی مربوط می‌شود.

بر این اساس اصناف و کسبه‌ای که بدهی خود را به صورت دستی پرداخت کرده بودند، اما برای آنها مجددا از طریق سیستم ابلاغ بدهی ارسال می‌شده این فرصت را دارند که در یک بازه زمانی یک ماهه (تا ۱۵ آبان ماه) کار حذف بدهی خود را انجام دهند.

امیدوار توضیح داد: بر این اساس افراد دارای این شرایط باید با دریافت نامه‌ تائید پرداخت از اتحادیه مربوطه به همراه فیش واریزی و یا رسید دستگاه پوز، با مراجعه به سامانه مطالبات تشکل‌های صنفی و انتخاب گزینه درخواست حذف بدهی، نامه تائیدیه و مدارک پرداختی خود را بارگزاری ‌کنند، این درخواست‌ها با قید فوریت توسط کارشناسان مربوطه بررسی و نتیجه نهایی به منظور کسر بدهی به صورت پیامکی به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]