مطالبه اصناف از دولت؛ حذف بروکراسی‌های اداری

نایب‌رئیس اول و نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: متاسفانه بخش زیادی از واحدهای صنفی در سال‌های گذشته و به دلیل موانع و کاستی‌های مختلفی که وجود داشته، تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، قاسم نوده‌فراهانی، نایب‌رئیس اول و نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران در نشست سراسری روسای هیأت‌های اندیشه‌ورز و نقش اصناف و فعالان اقتصادی در جهش تولید با مشارکت مردم با اشاره به نقش شبکه تولید و صادرات اصناف و تأثیر شبکه توزیع در اقتصاد کشور وبا اشاره به آمار ۵۶۰ تا ۷۰۰هزار واحد صنفی تولیدی کوچک در کشور گفت: متاسفانه بخش زیادی از این واحدهای صنفی در سال‌های گذشته و به دلیل موانع و کاستی‌های مختلفی که وجود داشته، تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند.

وی افزود: اگر از مشکلات حوزه تولید عبور کنیم و بر روی اثرات مثبت بخش تولید تمرکز داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که هرچه بخش‌های تولیدی اصناف فعال‌تر و تعداد آنها بیشتر باشد بی‌شک در کشور شاهد فراوانی کالاهای تولید داخل خواهیم بود و در نتیجه منجر به کاهش وابستگی، افزایش اشتغال، رشد سرمایه‌گذاری، رونق کسب و کار و افزایش تنوع کالایی در کشور خواهد شد.

فراهانی اضافه کرد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که بخش قابل توجهی از این واحدهای صنفی محصولاتی باکیفیت و با توان صادراتی بالا تولید می‌کنند که نیاز است برای صادرات این محصولات بسترهای مناسب فراهم شود.

به گفته وی یکی از مطالبات اصناف از دولت، حذف یا روان‌سازی بروکراسی‌های اداری است تا بتوانند با رونق تولید، در حوزه صادرات نیز تأثیرگذار باشند و محصولات تولیدی خود را به بازارهای منطقه صادر کنند.

فراهانی در خصوص گرانی کالاهای مختلف در بازار نیز گفت: مقوله گرانی به دو بخش گرانی و گران‌فروشی تقسیم می‌شود؛ متاسفانه بسیاری از مردم جامعه گران شدن کالاها را از چشم اصناف می‌بینند در حالی که قیمت کالاها در زمان تولید و با توجه به قیمت مواد اولیه تعیین می‌شود. اما در خصوص گران‌فروشی، در صورت شناسایی واحد گران‌فروش، بازرسان اتاق‌های اصناف در سراسر کشور، برخورد خواهند کرد.

وی در پایان از تمامی بسیجی‌های سراسر کشور که بازوی انقلابی اصناف هستند و همواره در کنار اصناف بوده و تعاملات سازنده‌ای داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]