هزینه ثبت شرکت

ثبت شرکت فرایندی است که برای رسمی کردن فعالیت‌های تجاری کسب‌وکارها انجام می‌شود و امکان عقد قراردادهای کاری مختلف را با دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش بازار، ثبت شرکت فرایندی است که برای رسمی کردن فعالیت‌های تجاری کسب‌وکارها انجام می‌شود و امکان عقد قراردادهای کاری مختلف را با دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌کند. مشتریان به کسب‌وکارهایی که مراحل ثبت شرکت را به‌صورت قانونی انجام داده‌اند، بیشتر اعتماد می‌کنند.

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید، این است که هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت چگونه محاسبه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه ثبت شرکت در ایران با توجه به نوع شرکت متفاوت است‌.

در واقع هزینه ثبت سهامی خاص و مسئولیت محدود با دیگر شرکت‌ها متفاوت است. در این مطلب قصد داریم درباره نحوه محاسبه هزینه ثبت انواع شرکت در اداره ثبت و عوامل تاثیرگذار روی آن صحبت کنیم.

هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت چگونه محاسبه می شود؟

هزینه ثبت شرکت در ایران بسته به نوع شرکت و موضوع فعالیتش هر سال با تغییراتی مواجه می‌شود و آگاهی از مبلغی که کسب‌وکارها برای ثبت شرکت باید پرداخت کنند، در بهبود برنامه‌ریزی‌های آن نقش مهمی دارد.

در محاسبه هزینه‌های مربوط به ثبت کردن شرکت در اداره ثبت، عوامل مختلفی دخیل هستند و هزینه‌های نهایی مربوط به ثبت شرکت با درنظرگرفتن آن‌ها محاسبه می‌شود. در ادامه این بخش شما عزیزان را با این عوامل آشنا خواهیم کرد:

هزینه‌ مربوط به سرمایه اولیه شرکت

برای ثبت انواع شرکت‌ها باید مبلغی را به‌عنوان حداقل سرمایه موردنیاز فراهم کنید. به‌عنوان مثال، حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای هزینه ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود ۱۰۰ هزار تومان است. برای ثبت و راه‌اندازی شرکت سهامی خاص حداقل باید ۳۵ درصد از این سرمایه اولیه در حساب بانکی شرکت باقی بماند تا مراحل ثبت به اتمام برسد.

هزینه مربوط به پرداخت حق‌الثبت به اداره ثبت

اگر می‌خواهید بدانید که هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت چگونه محاسبه می شود، به این نکته توجه داشته باشید که در اداره ثبت شرکت‌ها باید مبلغی به‌عنوان حق‌الثبت پرداخت کنید. برای تعیین مبلغ حق‌الثبت، سرمایه اولیه شرکت را در نظر می‌گیرند.

هرچه سرمایه اولیه شرکت بیشتر باشد، به همان نسبت مبلغ قابل پرداخت حق‌الثبت نیز بیشتر خواهد بود. این هزینه در ازای استفاده از خدمات ارائه‌شده در اداره ثبت پرداخت می‌شود؛ زیرا خدمات اداره ثبت شرکت‌ها رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه است.

هزینه‌ مربوط به ارسال مدارک لازم 

یکی دیگر از عواملی که در هزینه ثبت شرکت خدماتی و شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکت‌ها تاثیر دارد، هزینه‌ مربوط به ارسال مدارک موردنیاز است. از مهم‌ترین مدارکی که باید با پرداخت هزینه به اداره ارسال شود، می‌توان به مدارکی مانند اساسنامه، تقاضانامه، وکالتنامه، مدارک شناسایی مدیرعامل و هئیت مدیره شرکت و … اشاره کرد.

هزینه ثبت شرکت

هزینه مربوط به مالیات حق تمبر

در پاسخ به این سوال که هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت چگونه محاسبه می شود؟ باید بگوییم که هزینه‌های جزئی مانند هزینه مربوط به مالیات حق تمبر را که به اداره مالیات پرداخت می‌شود نیز در محاسبه هزینه در نظر می‌گیرند.

برای پرداخت هزینه تمبر ابتدا باید وارد سایت اداره ثبت شرکت‌ها شوید و بعد از دریافت شماره تمبر برای پرداخت هزینه آن به اداره مالیات مراجعه کنید.

هزینه‌های مربوط به چاپ آگهی در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار

عامل دیگری که در هزینه ثبت شرکت در ایران محاسبه می‌شود، هزینه‌های مربوط به چاپ آگهی در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار است. برای انجام کامل مراحل ثبت شرکت ابتدا باید یک آگهی در یکی از روزنامه‌های رسمی کشور و سپس یک آگهی دیگر در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور چاپ کنید.

هزینه‌های مربوط به چاپ آگهی به دفتر هر یک از این روزنامه‌ها پرداخت می‌شود. هزینه چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار همواره نسبت‌به روزنامه‌های رسمی گران‌تر است.

هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت در تهران و سایر شهرستان‌ها

برای دانستن اینکه هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت چگونه محاسبه می شود؟ به این نکته توجه داشته باشید که ثبت کردن شرکت در تهران نسبت‌به سایر شهرستان‌ها به هزینه بیشتری نیاز دارد؛ زیرا برای ثبت کردن شرکت در تهران هزینه مربوط به حق‌الوکاله به هزینه‌های دیگر شامل سرمایه اولیه، حق‌الثبت اداره، هزینه ارسال مدارک به اداره ثبت، هزینه حق تمبر و هزینه چاپ آگهی در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار اضافه می‌شود.

حق‌الوکاله هزینه‌ای است که شرکت‌ها برای پیگیری امور تا زمان دریافت آگهی تاسیس شرکت به وکلا پرداخت می‌کنند و آن‌ها کارهایی مانند ورود اطلاعات در سامانه ثبت شرکت‌ها، تعیین نام شرکت و موضوع فعالیت آن و … را انجام می‌دهند. با وجود وکیل دیگر نیازی نیست که افراد برای ثبت کردن شرکت خود به اداره ثبت شرکت‌های شهرستان‌شان مراجعه کنند.

ثبت آنلاین شرکت با مقرون‌به‌صرفه‌ترین هزینه توسط موسسه‌های معتبر 

افرادی که قصد دارند برای کسب‌وکار خود یک شرکت‌ تجاری سهامی خاص یا مسئولیت محدود راه‌اندازی کنند، برای کاهش هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت و انجام سریع مراحل ثبت می‌توانند این کار را به‌صورت آنلاین و از طریق موسسه‌های معتبر ثبت انجام دهند. این موسسه‌ها شرکت‌های مختلف را به‌صورت قانونی و رسمی به ثبت می‌رسانند.

با توجه به اینکه هزینه و نحوه ثبت به نوع شرکت بستگی دارد، بهتر است قبل از هر اقدامی با کارشناسان موسسه موردنظر خود مشاوره داشته باشید تا بدانید که ثبت چه نوع شرکتی برای کسب‌وکار شما مناسب است. مراحل ثبت شرکت در موسسه‌های معتبر ثبت به این صورت است که ابتدا بعد از دریافت مشاوره تخصصی باید به‌صورت رسمی با موسسه قرارداد ببندید.

پس از واریز پیش پرداخت نیز باید برای آماده‌کردن مدارک موردنیاز اقدام کنید. بعد از تایید نام شرکت، صورت‌جلسات و مدارک به ثبت شرکتها ارسال می‌شود. در مرحله بعدی پس از اخذ پیش‌نویس آگهی، هزینه مربوط به چاپ آگهی در روزنامه‌ها پرداخت می‌شود و مراحل ثبت شرکت به اتمام می‌رسد.

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود تقریبا یکسان است، پس انتخاب نوع شرکت باید به کسب و کار شما مرتبط باشد زیر هزینه تاسیس هر دو نوع شرکت تقریبا یکسان است.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به این موضوع صحبت کردیم که هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت چگونه محاسبه می شود؟ با مطالعه این مطلب حالا دیگر می‌دانید که چه عواملی در هزینه ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص و مسئولیت محدود تاثیرگذار هستند.

اگر دانش و اطلاعات کافی در حوزه ثبت انواع شرکت ندارید، با کمک خدمات موسسه‌های معتبر و باسابقه فعال در این زمینه می‌توانید مراحل ثبت شرکت خدماتی کسب‌وکار خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مناسب‌ترین هزینه و به‌صورت اینترنتی انجام دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]