معافیت مالیاتی مشاغل ۱۰۰ درصد افزایش یافت

سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران اعلام کرد: دولت، میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۴ را با ۱۰۰درصد افزایش نسبت به سال جاری، ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کرد.

به گزارش بازار، مهدی امیدوار، سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران اعلام کرد: پیرو پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های متعدد اتاق اصناف ایران و گزارشات کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران با وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تعیین میزان معافیت مالیاتی مشاغل، دولت اعلام کرد که میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۴، با ۱۰۰درصد افزایش نسبت به سال جاری به ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی افزود: بر این اساس و در خصوص بخشنامه ابلاغی رئیس جمهوری در شهریور ماه سال جاری و به موجب ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم که معافیت مشاغل هم‌طراز با معافیت حقوق‌بگیران لحاظ شده است، انتظار می‌رود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ نیز معافیت مشاغل همطراز با معافیت حقوق بگیران در نظر گرفته شود.

در این راستا، اتاق اصناف ایران همچنان برای تحقق این مهم، پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های لازم را در این خصوص با وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]