نرخ بیکاری خوزستان ۲ رقمی است

اهواز- ظفری پور، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: پارسال نرخ بیکاری استان ۱۱ درصد بود و با این حال هنوز این نرخ ۱۱ درصد است.

علیرضا ظفری پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان اظهار کرد: اصلی ترین چالش کشور اشتغال و بیکاری است و طبق آمار تأمین اجتماعی استان بیش از یک میلیون کارگر بیمه شده تأمین اجتماعی در خوزستان داریم.

وی افزود: اهواز به اندازه پنج استان کشور شکایاتی کارگری دارد که در معاونت روابط کار در حال رسیدگی و بررسی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: نرخ بیکاری در خوزستان همچنان دو رقمی است و پارسال نرخ بیکاری ۱۱ درصد بوده است.

ظفری پور با انتقاد از اعمال محدودیت های برق در فصل تابستان و تاثیر منفی آن بر افرایش نرخ بیکاری خوزستان توضیح داد: ناترازی انرژی و اعمال محدودیت‌های برق صنایع خوزستان را واقعا آزار داد و باعث تعدیل نیرو و افزایش نرخ بیکاری در خوزستان شد به گونه‌ای که نرخ بیکاری در بهار امسال ۱۱ درصد بود اما در تابستان امسال به دلیل قطع برق و ناترازی آن ۱۳ درصد شد.

وی عنوان کرد: طبق آمار تأمین اجتماعی خوزستان در سال گذشته بیش از ۷ هزار نفر برای اولین بار بیمه شده تأمین اجتماعی بودند و سهمیه خوزستان‌ برای امسال ۶۹ هزار نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۴۲ درصد بیکاران خوزستانی‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

ظفری پور اضافه کرد: تعهد اشتغال خوزستان در سال گذشته ۶۳ هزار نفر بود که به طور کامل محقق شد اما ۷۳ هزار نفر مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پارسال ۲۱۲ میلیارد تومان بود که به دلیل عدم همکاری بانک ها ۹۰ درصد محقق شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]