دولت برای رفع موانع صادراتی اقدام عملی انجام دهد

آبادان- علیشاهپور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: دولت برای رفع موانع صادراتی اقدام عملی انجام دهد و جلسات تکراری در حد عکس و صورتجلسه و بدون خروجی برگزار نشود.

سیامک علیشاهپور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ۲۹ مهرماه، روز ملی صادرات اظهار کرد: یکی از چالش‌های صادرات، تصمیمات خلق‌الساعه و ناپایداری در فرآیند صادرات است که آسیب جدی اقتصادی وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های صادراتی باید پایدار باشد، افزود: خریدار خارجی به دنبال بازار هدف پایدار بدون دغدغه است و ضرورت دارد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بدون هیچگونه مشکلی سفارشات به دست خریدار خارج از کشورمان برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به مزایای صادرات، توضیح داد: افزایش صادرات سبب ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، رونق و رشد اقتصادی، ایجاد درآمد مالیاتی و بهبود تراز پرداخت است بنابراین دولت باید پیش قدم شود در صورتیکه اکنون فعالان اقتصادی نقش پُررنگ‌تری در این خصوص دارند.

علیشاهپور بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد و گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی در شهر آبادان باید از خام فروشی جلوگیری شود.

وی نقش گمرکات آبادان در توسعه صادرات را مهم برشمرد و عنوان کرد: اداره کل گمرک آبادان باید رویکردی حمایتی داشته باشد و همه موانع پیش روی فعالان اقتصادی این شهر را بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به صادرات هوایی، خاطرنشان کرد: برقراری پرواز کارگو یکی از زیرساخت‌های صادراتی تلقی می‌شود که انتظار می‌رود مدیران فرودگاه بین‌المللی آبادان در این خصوص پیگیری لازم را انجام دهد.

علیشاهپور تصریح کرد: ضرورت دارد دولت نگاه ویژه‌ای به رفع موانع صادراتی داشته باشد و همچنین اقدام عملی انجام دهد و جلسات تکراری در حد عکس و صورتجلسه و بدون خروجی در هیچ سازمان و دستگاهی برگزار نشود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]