اتاق بازرگانی زنجان فعالان صنایع دستی را به تشکیل انجمن تخصصی تشویق می کند

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: اتاق بازرگانی استان درصدد این است فعالان حوزه‌های مرتبط را به تشکیل انجمن و دفاتر تخصصی برای پیگیری مشکلات تولید و تسهیل صادرات تشویق و حمایت کند. 

به گزارش خبرنگار بازار، صمد یوسفی اصل شامگاه دوشنبه در آیین پایانی رویداد استارتاپی صنایع فناور با محوریت چاقوی زنجان در جمع خبرنگاران،گفت در چنین شرایطی، بهره‌برداری از فناوری و استفاده از ابزارهای نوین در تولید چاقو از راه‌های مطلوب در حفظ این صنعت خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنعت چاقوسازی استان اکنون با کمبود نیروی انسانی و عدم تمایل از سوی نسل جوان برای فعالیت در این عرصه مواجه است،بیان داشت: بها دادن به صنایع مختلف و تشویق فعالان اقتصادی به مشارکت و همکاری از جمله اهداف این اتاق بازرگانی است تا بتوانیم همه بخش خصوصی را در کنار هم داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: به هنر صنعت چاقو از دو بعد معنوی و اقتصادی باید نگاه کر و چاقوی زنجان با وجود بسیاری از هنرها و صنایع مختلف دیگر از جمله فرش، مس، ملیله همچنان معرف استان زنجان است.

یوسفی اصل تاکید کرد: در بسیاری از نقاط دنیا، این خطه را با هنر صنعت چاقو می‌شناسند پس باید نگران باشیم که با کم‌کاری، بی‌توجهی و بی‌برنامگی به این برند که ریشه در گذشته و ظرافت‌های زیادی را در خود دارد، لطمه وارد نکنیم.

وی با بیان اینکه چاقوی زنجان، نوع فکر، سبک زندگی، تاریخ و توانمندی‌های مردم استان را به دوش می‌کشد، ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنجان تلاش می‌کند تنها متمرکز در مرکز استان نباشد بلکه شهرستان‌ها و شهرهای با ظرفیت ویژه استان را نیز معرفی کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان،تاکید کرد: اتاق بازرگانی استان درصدد این است فعالان حوزه‌های مرتبط را به تشکیل انجمن و دفاتر تخصصی جهت پیگیری مشکلات تولید و تسهیل صادرات تشویق و حمایت کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]