دو روایت متفاوت از یک اتفاق تلخ: به‌جای هزینه ثبت‌نام مادر دانش‌آموز را فرستادند مدرسه را تمیز کند/ فاصله معنادار واقعیت با خبر فضای مجازی

هر سال در روزهای اول مهر ثبت نام دانش آموزان با حواشی مواجه می‌شود، ماجرای دریافت هزینه از خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان‌شان در مدارس همواره یکی از این حواشی بوده است، با این وجود امسال اتفاقی بی‌سابقه درباره ثبت نام رخ داده است.

به گزارش خبرآنلاین، هربار که فصل بازگشایی مدارس می‌رسد بازار تایید و تکذیب دریافت وجه از خانواده‌ها توسط مدرسه‌های دولتی داغ می‌شود، از یکطرف آموزش و پرورش می‌گوید که پرداخت هرگونه وجه با عنوان کمک به مدرسه، در مدارس دولتی ممنوع است و از طرفی گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد این مدارس از خانواده‌ها کمک هزینه دریافت می‌کنند. وضعیتی که به‌نظر می‌رسد همه می‌دانند وجود دارد اما انگار که بهتر است به‌جای بررسی در حد همین تکذیب کردن به آن واکنش نشان دهند.

نظافت کلاس‌های درس به‌جای هزینه ثبت‌نام در مدرسه

طی یکی دو روز گذشته خبری درباره  حواشی دریافت وجه توسط یکی از مدارس دولتی استان تهران منتشر شد که کاملاً شکه کننده بود، خبر این‌طور در فضای مجازی منتشر شد: مادر یکی از دانش‌آموزان به‌دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت وجه مورد درخواست مدرسه کلاس‌های درس را تمیز می‌کند! 

درهمین‌باره «مسعود بهرامی» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در واکنش به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه در یکی از مدارس شهر قدس، مادری در ازای هزینه ثبت‌نام فرزند خود در مدرسه دولتی مجبور به نظافت مدرسه شده بود به خبرنگار ایلنا گفت که: «در حال بررسی موضوع هستیم. ان‌شاءالله اطلاع رسانی کامل انجام خواهد شد.»

همچنین خبرنگار صداوسیما در استوری اینستاگرام خود از گفت‌وگویش با مادر شهر قدسی نوشت و توضیح داده است که این مادر چون هزینه ثبت‌نام فرزندش در مدرسه‌ای دولتی در شهر قدس را نداشته، مجبور شده تمام کلاس‌ها را نظافت کند.

فاصله معنادار واقعیت با روایت فضای مجازی!

انتشار همین خبر کافی بود تا موجی از واکنش‌ها به‌راه بیفتد، خبر همین‌قدر باور نکردنی بود که وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پیگیری خبرآنلاین توضیح داد خودمان درحال پیگیری هستیم. امروز اطلاعیه‌ای از طرف آموزش‌و پرورش استان تهران دراین‌باره منتشر شده است، 

در متن این اطلاعیه امده است: «پیرو انتشار خبری در صفحات غیررسمی مجازی مبنی بر بروز تخلف در یکی از مدارس دولتی شهرستان قدس از توابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بلافاصله نماینده‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در محل مدرسه حاضر و با مدیر مدرسه و ولی دانش‌آموز گفت و گو کردند.

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد:  بر اساس بررسی انجام شده آنچه تاکنون محرز گردیده با مطلب منتشر شده در فضای مجازی فاصله معناداری دارد.

بی‌شک اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران رعایت حقوق کامل دانش‌آموزان عزیز، اولیای گرامی و فرهنگیان محترم را محور تمامی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خود دانسته و در صورت تأیید هرگونه تخلف از سوی مدیر مدرسه یا هر یک از ارکان ذی‌ربط، مطابق قوانین و مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.»

شما روایت را بگویید…

اگرچه در متن اطلاعیه آموزش و پرورش توضیح داده شده که «آنچه محرز شده با مطلب منتشر شده در فضای مجازی فاصله معناداری دارد.» اما درباره آنچه آن‌ها از وقوع این اتفاق می‌دانند چیزی گفته نشده است، شاید بهتر باشد آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر روایت خودش از ماجرا را به اطلاع عموم برساند تا با روایت منتشر شده فضای مجازی مقایسه شود!

۲۳۳۲۳۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]