اخبار اقتصادی امروز: 37
  • تاریخ : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    سیگنال عبور دلار نیما از سقف فرزین برای بازار ارز و سرمایه

    اکوایران: دلار تهران و دلار نیما در خلاف جهت یکدیگر حرکت کرده‌اند و در اولین روز تغییر دامنه نوسان شرایط برای بازار سهام بهتر شد.

    به گزارش اکوایران، دلار تهران در روز جاری اصلاح شد. تاریخ‌های متفاوتی برای حمله ادعایی اسرائیل علیه ایران پیش‌بینی می‌شود، سالگرد عملیات طوفان الاقصی یکی از تاریخ‌های اعلامی بود. اخیرا هم تعطیلات یوم کیپور به عنوان آخرین تاریخ محتمل برای عملیات ادعایی رژیم صهیونسیتی علیه ایران پیش‌بینی شد. یوم کیپور یازدهم و دوازدهم اکتبر است و عدم افزایش نشانه‌های درگیری، به اصلاح بازار ارز در روز جاری و برگشت آرامش به بازار کمک کرد.

    با ادامه‌دار شدن تنش‌های منطقه‌ای بازار ارز خود را با ریسک مورد نظر تطبیق داده و در روز جاری قیمت‌ها در بازار طلا و ارز اصلاحی شدند.

    دلار و تتر روز

    دلار تهران و تتر امروز به کانال ۶۲ هزار تومانی برگشتند. نوسانات حباب درهم در سه روز گذشته کاهش یافته است و در سه روز در محدوده ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان است که نشان می‌دهد هیجانات و التهابات در بازار ارز کاهش پیدا کرده است و تغییرات روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان نیست. پایدار شدن حباب درهم نشان‌دهنده کاهش التهاب و هیجان در بازار ارز است و لازمه بازگشت ثبات در بازار ارز است.

    سقف فرزین شکسته شد

    دلار نیما امروز در خلاف جهت دلار تهران رشد کرد و افزایش آن مورد توجه تحلیلگران بازار ارز و سرمایه قرارگرفت. نرخ فروش دلار نیما در محدوده ۴۷‌هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفته است. با افزایش اخیر دلار نیمایی تحلیلگران می‌گفتند که دلار نیما از سقف فرزین عبور کرد.

    پیش از این رییس کل بانک مرکزی گفته بود که دلار نیمایی به اندازه کافی افزایش یافته است و به سقف خود رسیده است. آن زمان حرف فرزین در مقابل حرف همتی -وزیر اقتصاد- قرار گرفته بود و بازار منظر بود ببیند مسیر آینده دلار نیمایی به حرف کدام یک نزدیک‌تر خواهد بود. 

    تحلیلگران معتقدند که افزایش دلار نیما ممکن است در کوتاه‌مدت موجب افزایش نوسان دلار و تورم شود ولی در بلندمدت اگر منجر به تقویت صاردات شود به تعادل بازار ارز و تورم کمک خواهد کرد.

    حباب طلا و سکه کاهش یافت

    اونس جهانی طلا روز گذشته تحت تأثیر گزارش‌های نامطلوب اقتصادی ایالات متحده در محدود دو هزار و ۶۵۷ دلار قرار گرفت. تورم کل آمریکا کمتر از انتظارات کاهش یافت و گزارش‌ها از بازار کار آمریکا انعطاف‌پذیری آن در برابر نرخ‌های بهره بالا را تایید نکرد.

    اونس جهانی طلا نسبت به ساعات پایانی معلاملات پنجشنبه افزایش پیدا کرده است ولی روند نزولی دلار، امروز نبض بازار طلا را در دست گرفت و قیمت‌ها در بازار طلا نزولی شدند.

    امرور حباب اقلام طلا و سکه کاهش پیدا کرد، حباب سکه امامی به ۲۵ درصد رسید حباب طلای آب شده در محدوده ۱۹۸ هزار تومان قرار گرفت.

     نگرانی بازار سهام از ریسک‌های سیستماتیک کم شد

    در دیدبان روز پنجشنبه درباره مشکلات محدودیت متوالی دامنه نوسان در بازار سرمایه و عدم ایجاد تعادل در صف‌های فروش توضیح داده شد. امروز بازارساز دامنه نوسان را به محدوده مثبت و منفی ۳ درصد تغییر داد و صف‌های خرید و فروش متعادل شدند.

    امروز پس از ۱۱ روز، ورود پول حقیقی به سهام و حق تقدم مثبت شد و ۲۶۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت ثبت شد؛ که نشان دهنده کاهش نگرانی بازار از سطح ریسک‌های سیستماتیک در روز جاری است.

    افزایش نرخ دلار نیما به عنوان سیگنال قوی بازارساز به بازار سرمایه شناخته شده است. عبور دلار نیما از محدوده اعلامی رییس بانک مرکزی به عنوان سیگنال مثبت بازارساز به بازار سهام در روز جاری شناخته شد.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد
    21 - مهر - 1403

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد

    اکوایران: انتظارات معامله‌گران از پایین آمدن سرعت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو سبب شد شاخص دلار آمریکا دومین هفته افزایشی خود را ثبت کند

    اهدای رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی کامالا هریس
    21 - مهر - 1403

    اهدای رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی کامالا هریس

    اکوایران: یکی از بنیان‌گذاران شرکت ریپل، رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار را به کمپین انتخاباتی کامالا هریس اهدا کرده است.

    21 - مهر - 1403

    بازی خرافات در بازار دلار تهران: ۱۴ اکتبر قمر در عقرب است؟

    بازار ارز و سکه بعد از نوسان بالا در انتهای هفته گذشته، این هفته‌ را شل شروع کرد و از مرزهای بالایی عقب نشست؛ قیمت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان افتاد و قیمت سکه به کف کانال ۴۹ میلیون برگشت. در کف بازار چهارشنبه به سندورم پنجشنبه‌ها در بازار دلار اشاره شد. معامله‌گران درباره […]

    کاهش ریسک‌های سیستماتیک چه تاثیری بر بازار طلا و سکه دارد؟
    21 - مهر - 1403

    کاهش ریسک‌های سیستماتیک چه تاثیری بر بازار طلا و سکه دارد؟

    قیمت طلا و سکه دوباره روندی صعودی در پیش گرفته است. کارشناسان بر این باورند که در این هفته بازار به افزایش قیمت‌ها ادامه می‌دهد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا