اخبار اقتصادی امروز: 65
  • تاریخ : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    زمزمه دو شایعه در بازار ارز و سکه

    ​قیمت دلار، سکه و طلا در ابتدای هفته عقب نشست تا سندورم پنجشنبه تکرار شود. چرا معامله‌گران در این هفته می‌گویند احتمال نزول بالا رفته؟

    بازار ارز و سکه بعد از نوسان بالا در انتهای هفته گذشته، این هفته‌ را شل شروع کرد و از مرزهای بالایی عقب نشست؛ قیمت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان افتاد و قیمت سکه به کف کانال ۴۹ میلیون برگشت. در کف بازار چهارشنبه به سندورم پنجشنبه‌ها در بازار دلار اشاره شد.

    معامله‌گران درباره این پدیده می‌گفتند سه هفته بود که بازار در روز پنجشنبه برای پوشش ریسک تعطیلات بالا می‌رود و بعد از اینکه اتفاقی در روز جمعه نمی‌افتد دوباره به سمت نزول می‌رود. این پدیده در هفته گذشته هم تکرار شد؛ پنجشنبه بالا رفت و در روز شنبه خالی کرد.

    البته روند کاهشی از معاملات پشت خطی جمعه شروع شد و قیمت طلای آبشده با نزول حباب خالی کرد. این در حالی بود که متغیر دوم بازار طلا یعنی قیمت انس طلای جهانی بر خلاف بازار داخل، با نوسان افزایشی تا ۲۶۵۷ دلار بالا رفت.

    قیمت دلار هرات که در روز پنجشنبه تا ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفته بود، در پشت خطی جمعه با کاهش از سقف دور شد. قیمت دلار هرات شنبه را در ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان شروع کرد و در نیمه اول با نوسان رو به بالای درهم، وارد کانال ۶۳ هزار تومان شد. در ادامه و در نیمه دوم قیمت درهم به سمت نزول رفت و بازار ارز هم همسو با آن کانال ۶۳ هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار هرات در نهایت در حوالی ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد.

    قیمت درهم که در انتهای هفته به بالای مرز مهم ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان رفته بود روز ابتدایی هفته را با گپ منفی  ۱۶۰ تومانی در مرز مهم بازگشایی کرد. در نیمه اول قیمت درهم نوسانی دنبال شد و تا ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان بالا رفت اما در ادامه با کاهش این مرز را از دست داد. در نهایت قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۱۸۰ تومان به کار خودش پایان داد. حباب دلاری درهم در روز شنبه بالای ۵۰۰ تومان برآورد می‌شود.

    دلار تهران روز شنبه را به طرز عجیبی در زیر قیمت دلار هرات نوسان داد. قیمت دلار تهران در ۶۳ هزار تومان شروع کرد و با این حال که درهم و دلار هرات در نیمه اول نوسانی بودند اما دلار تهران از ابتدا میل به کاهش داشت. قیمت دلار تهران در نهایت در حوالی ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد.

    قیمت تتر هم که در انتهای هفته تا میانه کانال ۶۳ هزار تومان بالا رفته بود نزولی شد و تا ۶۲ هزار و ۷۰۰ تومان پایین آمد. با این کاهش تتر، در بازار تهران تبدیل دلار به تتر قوت گرفت.

     قیمت طلای آبشده روز شنبه را در پله هفتم کانال ۱۷ میلیون آغاز کرد و نتوانست بالای مرز مهم ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تثبیت بدهد و سیگنال نزول داد. قیمت طلای آبشده در نیمه دوم بازار با کاهش به پله پنجم کانال ۱۷ میلیون افتاد. حباب طلای آبشده با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به یک درصد رسید.

    قیمت سکه روز اول هفته را در میانه کانال ۴۹ میلیون بازگشایی کرد و مثل سایر بازارها به سمت نزول رفت. قیمت سکه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی به ۴۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. حباب سکه هم با کاهش یک درصدی به ده میلیون رسید.

    در سمت رسمی، بازار ارز بر مدار افزایش بود و قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. قیمت دلار نیما هم با نوسان افزایشی به ۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

    یکی از بحث‌های داغ بازار خرافاتی بود که درمورد ۱۴ اکتبر و ۱۹ نوامبر می‌گفتند. یک شایعه در بازار دست به دست می‌شد که در این دو روز اوضاع قمر در عقرب است و صور فلکی وضعیت تاریکی را نشان می‌دهد، پس به فکر مدیریت سرمایه باشید.

    در بازار یک زمزمه دیگر هم شنیده می‌شد، می‌گفتند یکی از مدیرای بانکی که در یک سال اخیر نقش مهمی در تبادلات ارزی داشته در دبی دستگیر شده است. معامله‌گران خیلی با آب و تاب در این باره صحبت می‌کردند اما چون صحتش به اکوایران اثبات نشده به عنوان یک زمزمه منعکس کردیم مثل همیشه که شنیده‌های بازار بازتاب داده می‌شود.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    سیگنال عبور دلار نیما از سقف فرزین برای بازار ارز و سرمایه
    21 - مهر - 1403

    سیگنال عبور دلار نیما از سقف فرزین برای بازار ارز و سرمایه

    اکوایران: دلار تهران و دلار نیما در خلاف جهت یکدیگر حرکت کرده‌اند و در اولین روز تغییر دامنه نوسان شرایط برای بازار سهام بهتر شد.

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد
    21 - مهر - 1403

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد

    اکوایران: انتظارات معامله‌گران از پایین آمدن سرعت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو سبب شد شاخص دلار آمریکا دومین هفته افزایشی خود را ثبت کند

    اهدای رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی کامالا هریس
    21 - مهر - 1403

    اهدای رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی کامالا هریس

    اکوایران: یکی از بنیان‌گذاران شرکت ریپل، رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار را به کمپین انتخاباتی کامالا هریس اهدا کرده است.

    21 - مهر - 1403

    بازی خرافات در بازار دلار تهران: ۱۴ اکتبر قمر در عقرب است؟

    بازار ارز و سکه بعد از نوسان بالا در انتهای هفته گذشته، این هفته‌ را شل شروع کرد و از مرزهای بالایی عقب نشست؛ قیمت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان افتاد و قیمت سکه به کف کانال ۴۹ میلیون برگشت. در کف بازار چهارشنبه به سندورم پنجشنبه‌ها در بازار دلار اشاره شد. معامله‌گران درباره […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا