اخبار اقتصادی امروز: 198
  • تاریخ : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    ترامپ یا هریس، آمدن کدام یک برای ارزهای دیجیتال بهتر است؟

    مدیران ارشد کسب‌وکارهای رمزارزی دیدگاه خود را در مورد نتایج انتخابات آتی آمریکا و تأثیر آن بر بازار ارز دیجیتال بیان کردند. نشستن چه کسی بر کرسی ریاست جمهوری امریکا برای بازار ارزهای دیجیتال بهتر است؟

    به گزارش اکوایران، در آستانهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بیش از هر زمان دیگری نگاه‌ها به سمت آیندهٔ صنعت ارزهای دیجیتال معطوف شده است. براین‌اساس، رسانه رمزارز د بلاک (The Block) با کارشناسان این حوزه گفت‌وگو کرده تا تأثیر احتمالی پیروزی هر یک از نامزدها را بر دنیای رمزارزها بررسی کند. نتایج این گفتگو نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان معتقدند که کریپتوها، فارغ از اینکه چه کسی به کاخ سفید راه یابد، وضعیت مطلوبی خواهند داشت.

    درهرصورت رمزارزها برنده هستند!

    مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بیت‌وایز، در این باره گفت: «من بر این باورم که به‌طورکلی، کریپتو فارغ از نتیجهٔ انتخابات نوامبر، برنده میدان خواهد بود.» هوگان معتقد است که «نگرش خصمانه» واشنگتن نسبت به کریپتو «تاریخ مصرفش گذشته است». او به اظهارنظرهای مثبت از هر دو جناح در کنگره و نرمش اخیر در محدودیت‌های نگهداری برای برخی بانک‌ها اشاره کرد.

    الیزر نادینگا، مدیر استراتژی دارایی‌های دیجیتال و توسعهٔ کسب‌وکار در شرکت ۲۱ Shares، با این نظر موافق است. او خاطرنشان کرد که نوآوری، صرف‌نظر از نتیجهٔ انتخابات، ادامه خواهد یافت و اشاره کرد که دارایی‌های دیجیتال در طول چندین دورهٔ سیاسی و دولت‌های مختلف، به یک کلاس دارایی ۲ تریلیون دلاری با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر تبدیل شده‌اند!

    اهمیت راهبُردی استخراج بیت‌کوین

    سانجای گوپتا، مدیر ارشد استراتژی در شرکت تولیدکنندهٔ دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین Auradine، اظهار داشت که کمپین ریاست‌جمهوری بر نیاز فوری به رهبری آمریکا در حوزهٔ فنّاوری تأکید کرده است. گوپتا استدلال کرد که هر دو اردوگاه جمهوری‌خواه و دموکرات، اهمیت استراتژیک استخراج بیت‌کوین به‌خاطر نقش آن در فناوری «نیمه‌هادی‌های پیشرفته»، امنیت ملی و خطرات ناشی از سلطهٔ چین در این بخش به رسمیت می‌شناسند.

    او افزود که فراتر از انتخابات، ایالات متحده باید به‌جای ادامهٔ اتکا به واردات خارجی، به توسعهٔ بلندمدت و زیرساخت نیمه‌هادی امن و خودکفا متعهد شود.

    دیدگاه‌های مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری

    الکس پک، یکی از مدیران Hack VC، معتقد است که این شرکت فارغ از نتیجه انتخابات، انتظار تغییر مثبتی در سیاست رمزارزی آمریکا پس از انتخابات دارد. آقای پک گفت: «اگر پلتفرم کریپتویی معرفی شده از سوی حزب جمهوری‌خواه اجرا شود، ایالات متحده به یکی از مناطق دوستدار ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل خواهد شد که پیامدهای گسترده‌ای برای پذیرش جهانی ای فناوری خواهد داشت. از سوی دیگر، اگرچه اظهارات اخیر کاملاً هریس، معاون رئیس‌جمهور دربارهٔ دارایی‌های دیجیتال و بلاک‌چین گامی روبه‌جلو بود؛ اما باید بدانیم که آزمون واقعی، نتایج قابل‌سنجش آنهاست.»

    برایان دیکسون، مدیرعامل Off the Chain Capital، دراین‌خصوص افزود که بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری شده صرف‌نظر از نتیجه انتخابات، به دلیل افزایش نقدینگی و انتظارات صعودی، عموماً رشد خواهند کرد.

    کریپتو «بنفش» است!

    نه قرمز جمهوری‌خواهان و نه آبی دموکرات‌ها؛ کریپتوکارنسی بنفش است! سایمون پیترز، تحلیلگر پلتفرم معاملاتی eToro، اظهار داشت: «هر دو نامزد از صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا حمایت کرده‌اند؛ اما صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود، ارز دیجیتال و فناوری زیربنایی آن یعنی بلاک‌چین، ماندگار خواهند بود.»

    وی افزود نتیجهٔ انتخابات هرچه که باشد، به‌زودی چارچوب‌های نظارت بر دارایی‌های رمزارزی، مشابه آنچه در بریتانیا و اروپا وجود دارد، در ایالات متحده اجرا می‌شود.

    ژاک بوشونگ، مدیرعامل Halborn، استدلال کرد که چه جاه‌طلبی ترامپ برای تبدیل ایالات متحده به پایتخت بیت‌کوین و کریپتو جهان را در پیش داشته باشیم و چه موضع محتاطانه‌تر هریس در مورد دارایی‌های دیجیتال، تفاوتی ندارد؛ هر دو نامزد قدرت تحول‌آفرین کریپتو را به رسمیت می‌شناسند.

    بوشونگ گفت: «نتیجهٔ انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند نقطهٔ عطفی برای صنعت کریپتو باشد و تعیین کند که آیا ما شاهد پذیرش سریع ناشی از سیاست‌های مطلوب خواهیم بود یا رویکردی محتاطانه‌تر اما ساختاریافته‌تر نسبت به قانون‌گذاری.»

    عبور از روبیکون نظارتی

    جاش ریزمن، مدیر حقوقی در شرکت معاملاتی کریپتو GSR، معتقد است که باتوجه‌به حمایت روبه‌افزایش هر دو حزب برای ارائهٔ شفافیت قانون در مورد بازار رمزارزها، چشم‌انداز کریپتو احتمالاً پس از انتخابات بهبود می‌یابد. با این اوصاف، به عقیده وی مشخص است که دونالد ترامپ در مقایسه با مواضع محتاطانه و محافظه‌کارانه هریس، صریح‌تر از این صنعت حمایت کرده است.

    ریزمن خاطرنشان کرد: «درحالی‌که می‌توانیم به تغییر مثبت تحت یک دولت هریس امیدوار باشیم، هنوز دلیل روشنی وجود ندارد که باور کنیم چشم‌انداز اجرایی به طور اساسی تغییر خواهد کرد، این امر می‌توان فرایند خروج پروژه‌ها و سرمایه به خارج از کشور را تسریع کند.»

    او افزود: «البته انتظار نداریم که روی کار آمدن هریس، تأثیر منفی بلندمدتی بر بیت‌کوین یا اتریوم داشته باشد، زیرا هر دو قبلاً از روبیکون نظارتی عبور کرده‌اند؛ بنابراین، درحالی‌که پیروزی هریس رمزارزها فاجعه‌بار نخواهد بود، احتمالاً فرصت‌ها و شتابی که دولت فرضی ترامپ می‌تواند ارائه دهد را نخواهد داشت.»

    تأثیر بر توسعه‌دهندگان

    راب ویگلیونه، مدیرعامل شرکت اینترنت نسل سوم Horizen Labs، با تأمل بر تأثیر این انتخابات بر توسعه‌دهندگان این حوزه، استدلال کرد که ترامپ اکنون برای قانون‌گذاری شفاف‌تر این صنعت تلاش می‌کند، درحالی‌که تأیید اخیر و دیرهنگام اهمیت فناوری بلاک‌چین توسط کامالا، «عجولانه و غیر قانع‌کننده» به نظر می‌رسد. در نهایت، او معتقد است که هر تغییر معناداری احتمالاً تنها از طریق ایجاد بستر مناسب رشد برای پروژه‌ها و رفع موانع غیرضروری حاصل خواهد شد.

    سخن پایانی

    استفان لوتز مدیرعامل صرافی Bitmex هشدار داد که به دلیل حساسیت بازار ارزهای دیجیتال به متغیرهای اقتصاد کلان، تأثیر کامل نتایج انتخابات بر بازار ممکن است تا شش ماه پس از آن آشکار نشود؛ در نتیجه انتظار می‌رود نوسانات بیشتری در سال آینده داشته باشیم.

    درنهایت، اگرچه نظرات متفاوت است، اما اکثر کارشناسان بر این باورند که صنعت کریپتو، صرف‌نظر از نتیجهٔ انتخابات، به رشد و توسعهٔ خود ادامه خواهد داد. بااین‌حال، سیاست‌های دولت آینده می‌تواند بر سرعت و مسیر این توسعه تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    نشانه ثبات در قیمت طلا و سکه/ طوفان از سر بازار گذشت؟
    22 - مهر - 1403

    نشانه ثبات در قیمت طلا و سکه/ طوفان از سر بازار گذشت؟

    قیمت طلا و سکه نوسانات چندانی را تجربه نمی‌کند. کارشناسان بر این باورند که تا دو هفته آینده نوسانات محدود ادامه داشته باشد.

    زمزمه دو شایعه در بازار ارز و سکه
    22 - مهر - 1403

    زمزمه دو شایعه در بازار ارز و سکه

    ​قیمت دلار، سکه و طلا در ابتدای هفته عقب نشست تا سندورم پنجشنبه تکرار شود. چرا معامله‌گران در این هفته می‌گویند احتمال نزول بالا رفته؟

    سیگنال عبور دلار نیما از سقف فرزین برای بازار ارز و سرمایه
    21 - مهر - 1403

    سیگنال عبور دلار نیما از سقف فرزین برای بازار ارز و سرمایه

    اکوایران: دلار تهران و دلار نیما در خلاف جهت یکدیگر حرکت کرده‌اند و در اولین روز تغییر دامنه نوسان شرایط برای بازار سهام بهتر شد.

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد
    21 - مهر - 1403

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد

    اکوایران: انتظارات معامله‌گران از پایین آمدن سرعت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو سبب شد شاخص دلار آمریکا دومین هفته افزایشی خود را ثبت کند

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا