اخبار اقتصادی امروز: 31
  • تاریخ : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    دریافت سیگنال‌های گاوی در بازار کریپتو؛ بیت‌کوین واکنش نشان داد

    اکوایران: قیمت بیت‌کوین با رشد همراه شده است و کارشناسان عواملی مانند محرک‌های مالی چین و بالاتر رفتن شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا را در این موضوع تأثیرگذار دانسته‌اند.

    به گزارش اکوایران، بیت‌کوین پس از واکنش‌های مختلف به تلاش‌های اخیر چین برای رشد اقتصادی، به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید و به سطح ۶۴ هزار و ۹۰۰ دلار افزایش یافت.

    به نوشته کوین تلگراف، در حالیکه چین به دنبال احیای اقتصاد خود است، کمبود شفافیت در برنامه‌های مالی باعث شده اقتصاددانان نسبت به اقدامات آن تردید داشته باشند و این موضوع به تضعیف بازار سهام چین کمک کرده است. این عدم اطمینان باعث شده است که برخی از سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین روی آورند.

    ارزهای دیجیتال کوچک‌تر مانند اتریوم و سولانا نیز شاهد افزایش بودند. کارولین مورون از Orbit Markets اشاره کرد که خروج سرمایه از سهام چین به نفع بیت‌کوین تمام شده است. همچنین، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیراتی بر بازار کریپتو گذاشته، زیرا شانس پیروزی دونالد ترامپ که حامی کریپتو محسوب می‌شود، در مقابل رقیب دموکرات خود کامالا هریس، افزایش یافته است.

    در خبری دیگر، صرافی ورشکسته Mt. Gox بازپرداخت دارایی‌های خود را تا اکتبر ۲۰۲۵ به تأخیر انداخت که این تأخیر، نگرانی‌ها در مورد عرضه بیش از حد بیت‌کوین را کاهش داده است. این تأخیر و بهبود نظرسنجی‌های ترامپ به عنوان نکات مثبتی برای بازار کریپتو تلقی می‌شوند.

    تاریخ نشان داده است که اکتبر معمولا ماهی قوی برای بازار کریپتو است و انتظار می‌رود بیت‌کوین در نیمه دوم ماه رشد بیشتری داشته باشد.

    تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

    بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۲۳ مهر) از ۶۲ هزار و ۴۶۳ دلار تا ۶۶ هزار و ۲۶۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰ به وقت ایران، ۶۵ هزار و ۶۸۶ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۳۵۰۰ دلاری مواجه شده است.

    ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸/۵۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل بیش از ۳ درصد افزایش یافته است.

    همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۴۴ دلار تا ۲ هزار و ۶۴۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰ به وقت ایران، ۲ هزار ۶۲۳ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۲۰۰ دلاری روبه‌رو شده است.

    ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹/۶۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    23 - مهر - 1403

    عوامل شش‌گانه نوسان بازار امروز دلار

    بازار ارز و سکه برخلاف نظر فروشندگان حرکت کرد و فعالان بازار می‌گویند معامله‌گرانی که به هوای آخر برج و بلوکه گرفتن، فروشنده بازار شدند، ضرر کردند. به عقیده تحلیلگران شش عامل در نوسان قیمت‌ها نقش داشته؛ عامل اول اخبار تنش‌ها منطقه بود که در پشت خط روز یکشنبه به بازار مخابره شد. عامل دوم […]

    شمشیر دو لبه چین برای طلای جهانی/ دلار قوی‌تر قیمت‌ فلز زرد را کاهش داد
    23 - مهر - 1403

    شمشیر دو لبه چین برای طلای جهانی/ دلار قوی‌تر قیمت‌ فلز زرد را کاهش داد

    اکوایران: قیمت لحظه‌ای طلا طی امروز با کاهش همراه شده است. عواملی مانند افزایش شاخص دلار آمریکا باعث افت قیمت فلز زرد شده‌اند.

    خلافکاران علاقه‌ای به تسویه‌حساب با رمزارزها ندارند
    23 - مهر - 1403

    خلافکاران علاقه‌ای به تسویه‌حساب با رمزارزها ندارند

    ارزهای دیجیتال در اغلب بحث‌های مربوط به تأمین مالی جرایم، هدف اصلی انتقادات هستند؛ ولی این در حالی است که هنوز هم پول نقد، ابزار موردعلاقهٔ مجرمان است!

    بانک مرکزی اروپا در آستانه تصمیم مهم پولی؛ ترمز نرخ بهره را رها می‌شود؟
    23 - مهر - 1403

    بانک مرکزی اروپا در آستانه تصمیم مهم پولی؛ ترمز نرخ بهره را رها می‌شود؟

    اکوایران: درحالی که مقامات بانک مرکزی اروپا حدود یکماه پیش کاهش نرخ بهره را تقریبا بطور کامل رد می‌کردند، بازارها احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه آن در این هفته را بسیار بالا می‌دانند و آن را قیمتگذاری کرده‌اند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا