اخبار اقتصادی امروز: 189
  • تاریخ : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره اعلام شد/ اختلال در پرداخت ارز در فرودگاه امام

    اکوایران: رئیس شعبه بانک ملی مستقر در فرودگاه امام گفت: پس از اتمام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های انتظامی، تمامی زائران محترم حج عمره در فرودگاه سلام، ارز مسافرتی خود را دریافت کرده و با پروازشان عازم سرزمین وحی شدند.

    به گزارش اکوایران، مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام با اشاره به اختلال در سیستم پرداخت ارز به مسافران، اعلام کرد که این مشکل ارتباطی به شهر فرودگاهی ندارد و ناشی از عدم وجود شیفت شب در بانک مرکزی است. اهورا محمدی گفت: در چند شب اخیر، سیستم بین ساعت ۴ تا ۴:۳۰ دقیقه بامداد با خطا مواجه شده و مجدداً در حدود ساعت ۷ صبح به حالت عادی بازمی‌گردد.

    مصطفی قمری وفا، رئیس روابط عمومی بانک مرکزی نیز، در این خصوص گفت: با آقای صالحی، رئیس شعبه بانک ملی مستقر در فرودگاه، صحبت کرده و او اعلام کرد که پس از اتمام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های انتظامی، تمامی زائران محترم حج عمره در ترمینال سلام ارز مسافرتی خود را دریافت کرده و با پروازهای خود عازم سرزمین وحی شدند.

    این عذرخواهی و رفع اختلال در سیستم پرداخت ارز، خوشحالی زائران را به همراه داشت و آنها توانستند به موقع به سفر معنوی خود بپردازند. بانک مرکزی همچنین تاکید کرده که تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در آینده اتخاذ خواهد شد.

    این در حالی است که دیروز بانک مرکزی اعلام کرده بود که تأمین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها برای زائران عمره مفرده بلامانع است.

    بر اساس اعلام بانک مرکزی این تصمیم به‌منظور تسهیل سفر زائران و تأمین نیازهای مالی آنان در ایام عمره اتخاذ شده است و با رعایت ضوابط فروش ارز مسافرتیارائه می‌شود. همچنین، فروش ارز مسافرتی صرفاً با تطابق فهرست زائران اعلام‌شده توسط سازمان حج و زیارت به بانک ملی ایران، بدون نیاز به ارائه بلیط و گذرنامه، در شعب بانک ملی امکان‌پذیر خواهد بود.

    بر اساس اعلامیه بانک مرکزی، برای خرید ارز همراه داشتن گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور الزامی است و این ارز به افراد کمتر از ۵ سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور تعلق نمی‌گیرد. 

     

    تبصره۵- در صورت امکان استفاده از سایر ابزارهای پرداخت (کارت، حواله و …)، انجام این امر مجاز می باشد.

    ت. ضمنا پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب مؤسسه اعتباری بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌کند.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    شش عامل نوسان‌ساز بازار ارز و سکه
    24 - مهر - 1403

    شش عامل نوسان‌ساز بازار ارز و سکه

    بازارها دوباره نوسانی شدند؛ دامنه قیمت سکه عوض شد و‌ دلار بالا رفت. شش عاملی که نوسان‌ساز در بازار بوده چیست؟

    دریافت سیگنال‌های گاوی در بازار کریپتو؛ بیت‌کوین واکنش نشان داد
    23 - مهر - 1403

    دریافت سیگنال‌های گاوی در بازار کریپتو؛ بیت‌کوین واکنش نشان داد

    اکوایران: قیمت بیت‌کوین با رشد همراه شده است و کارشناسان عواملی مانند محرک‌های مالی چین و بالاتر رفتن شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا را در این موضوع تأثیرگذار دانسته‌اند.

    23 - مهر - 1403

    عوامل شش‌گانه نوسان بازار امروز دلار

    بازار ارز و سکه برخلاف نظر فروشندگان حرکت کرد و فعالان بازار می‌گویند معامله‌گرانی که به هوای آخر برج و بلوکه گرفتن، فروشنده بازار شدند، ضرر کردند. به عقیده تحلیلگران شش عامل در نوسان قیمت‌ها نقش داشته؛ عامل اول اخبار تنش‌ها منطقه بود که در پشت خط روز یکشنبه به بازار مخابره شد. عامل دوم […]

    شمشیر دو لبه چین برای طلای جهانی/ دلار قوی‌تر قیمت‌ فلز زرد را کاهش داد
    23 - مهر - 1403

    شمشیر دو لبه چین برای طلای جهانی/ دلار قوی‌تر قیمت‌ فلز زرد را کاهش داد

    اکوایران: قیمت لحظه‌ای طلا طی امروز با کاهش همراه شده است. عواملی مانند افزایش شاخص دلار آمریکا باعث افت قیمت فلز زرد شده‌اند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا