اخبار اقتصادی امروز: 189
  • تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    نوسانات بازار طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟

    قیمت طلا و سکه همچنان در حال افزایش است. کارشناسان بازارهای مالی معتقدند طلا و سکه تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزایش طلای جهانی، صعودی خواهد بود.

    به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت و روند افزایشی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه‌دار است. بر این اساس آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۵ مهر ۱۴۰۳،‌ در نرخ چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز افزایشی شد و  به قیمت پنج میلیون و ۵۵۲ هزار تومان رسید.

     سکه هم افزایش قیمت قابل توجهی را در کارنامه قیمتی خود به ثبت می‌رساند و در حال سقف‌شکنی است. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید امروز در نرخ ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم حال در نرخ ۴۴ میلیون و ۷۰۰ تومان به بازار عرضه می‌شود.  

    طلای جهانی هم روند صعودی را در پیش گرفته و تا لحظه انتشار این گزارش، سطح ۲۶۷۶ دلار به ازای هر انس را به ثبت رسانده است. 

    پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۵ مهر ۱۴۰۳

    مجتبی دیبا،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«به نظر می‌رسد حرکت طلای جهانی به سمت شکست ۲۶۸۰ دلار می‌رود که احتمال رسیدن ارزش طلای جهانی به ۲۷۰۰ دلار را تقویت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازار طلای جهانی به روند صعودی خود ادامه دهد و پس از انتخابات بتوان انتظارات ریزشی را پیاده کرد.»

    او افزود:«در طرفی دیگر، سکه طرح جدید در بازار داخل کشور درحال شکست سقف‌های جدید است و ریزش مجدد آن به کانال‌های پیشین بعید به نظر می‌رسد.»

    این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد:«بودن فضای تنش‌زا در منطقه و سایه درگیری‌های خاورمیانه می‌تواند به حرکت طلا جهت و در مسیر صعودی قرار دهد.»

    دیبا گفت:«دلار عامل و پارامتر مهم در حرکت بازار طلا و سکه تلقی می‌شود. نرخ در داخل کشور با توجه به اتفاقات آمریکا شکل صعودی به خود گرفته است،‌ اما باید به این نکته توجه کرد که بازارساز نرخ ارز را در یک محدوده گرفتار کرده است و اجازه حرکت‌های بزرگ را به دلار نمی‌دهد. در نتیجه نباید انتظار جهش بزرگ و تاثیر آن در بازار طلا و سکه را داشت.»

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    استرالیا نخستین صندوق قابل معامله در بورس اتریوم خود را راه‌اندازی کرد
    25 - مهر - 1403

    استرالیا نخستین صندوق قابل معامله در بورس اتریوم خود را راه‌اندازی کرد

    اکوایران: این صندوق توسط شرکت مدیریت دارایی مونوکروم ایجاد شده است. این اقدام پس از راه‌اندازی صندوق ETF بیت‌کوین Monochrome (IBTC) در ماه ژوئن انجام شد.

    طلا وارد روند رشد شد
    25 - مهر - 1403

    طلا وارد روند رشد شد

    اکوایران: با کاهش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا با رشد همراه شده است. طلا که به خودی خود بهره‌ای ندارد، در زمان‌های عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی با رشد همراه می‌شود.

    از ابتدای سال جاری بازار سهام چند روز ورود پول حقیقی داشته است؟ صندوق‌های طلا چطور؟
    24 - مهر - 1403

    از ابتدای سال جاری بازار سهام چند روز ورود پول حقیقی داشته است؟ صندوق‌های طلا چطور؟

    اکوایران: از ابتدای سال جاری صندوق‌های طلا بیشتر ورود پول حقیقی داشته‌اند و بازار سهام بیشتر خروج پول حقیقی را ثبت کرده است. اتفاقی که با روند این دو بازار در سال جاری همخوانی دارد.

    24 - مهر - 1403

    سردرگمی دلار در کف بازار

    بازار ارز و سکه روز آرامی را سپری کرد و با کاهش، دوباره از سطوح بالایی فاصله گرفت؛ قیمت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان برگشت و قیمت سکه هم کانال ۵۰ میلیون را از دست داد. قیمت دلار طی دو هفته گذشته بین کانال ۶۲ هزار و ۶۳ هزار تومان پاسکاری شده و نه […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا