اخبار اقتصادی امروز: 0
  • تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    طلای جهانی باز هم رکورد زد!

    اکوایران: طلا به واسطه‌ نااطمینانی‌های مربوط به انتخابات آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی، طی امروز پنجشنبه به رکورد قیمتی جدیدی دست پیدا کرد.

    به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز پنجشنبه (۲۶ مهر) به بالاترین حد خود رسید، زیرا عدم قطعیت پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و تنش‌های خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را به سمت این دارایی امن سوق داده است، در حالیکه سیاست‌های پولی تسهیل‌کننده نیز باعث حفظ قیمت‌های بالا شده‌اند.

    به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا با افزایش ۰/۶ درصدی در سطح ۲۶۸۹٫۸۶ دلار در هر اونس ایستاد؛ با این حال، داده‌های سایت اینوستینگ نشان می‌دهد قیمت لحظه‌ای فلز زرد طی امروز به رکورد ۲۶۹۶ دلار نیز دست یافته است. معاملات آتی طلای ایالات متحده نیز نیم درصد افزایش یافت و به ۲۷۰۵ دلار رسید.

    طلا در سال جاری میلادی بیش از ۳۰ درصد رشد داشته و به رکوردهای تاریخی رسیده است. این افزایش به دلیل چشم‌انداز کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو پس از کاهش نیم درصدی نرخ بهره در ماه گذشته میلادی و همچنین نگرانی‌های ژئوپلیتیکی مداوم بوده است.

    نیتش شاه، استراتژیست کالا در WisdomTree گفت: «علاوه بر نگرانی‌های موجود در خاورمیانه، انتخابات ایالات متحده نیز نزدیک است و به نظر می‌رسد رقابت بسیار نزدیکی خواهد بود. این موضوع سطح زیادی از عدم قطعیت را به همراه دارد و طلا معمولا در زمان‌های عدم قطعیت، پناهگاه امنی است.»

    شرکت‌کنندگان در گردهمایی سالانه انجمن بازار شمش لندن پیش‌بینی کردند که قیمت طلا طی ۱۲ ماه آینده به ۲۹۴۱ دلار در هر اونس برسد.

    اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت: «نظرسنجی LBMA که اوایل این هفته در میامی منتشر شد، نشان داد که انتظار می‌رود قیمت طلا طی سال آینده به نزدیک ۳ هزار دلار برسد و نقره حتی بهتر عمل کند. این پتانسیل توجه بیشتری را جلب کرده است.»

    در اوایل روز معاملاتی پنجشنبه در آمریکا، قیمت‌ها پس از انتشار داده‌هایی که نشان داد خرده‌فروشی ایالات متحده در سپتامبر کمی بیشتر از حد انتظار افزایش یافته است و همچنین گزارش وزارت کار که اعلام کرد بیکاری به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته، از رکورد خود عقب‌نشینی کرد.

    جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد بازار در Kitco Metals، گفت: «این دو گزارش به نفع سیاست‌گذاران پولی با رویکرد سخت‌گیرانه است.»

    طلا که به خودی خود بهره‌ای ندارد، زمانی که نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد، تمایل به رشد دارد. بانک مرکزی اروپا نیز برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را به میزان ۰/۲۵ درصد کاهش داد.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    حرکت خلاف جهت دلار و بورس در این هفته
    26 - مهر - 1403

    حرکت خلاف جهت دلار و بورس در این هفته

    اکوایران: در این هفته بورس تهران نزولی شد ولی چرت دلار تهران در پایان هفته پاره شد.

    اختلاف فاحش جریان پول حقیقی در بازار سهام و صندوق‌‌های طلا
    26 - مهر - 1403

    اختلاف فاحش جریان پول حقیقی در بازار سهام و صندوق‌‌های طلا

    اکوایران: در بازار دیروز چرت قیمت‌ها در بازار ارز و طلا پاره شد و قیمت‌ها صعودی شدند. دلار و سکه کانال عوض کردند سکه وارد کانال پنجاه میلیون تومانی شد و دلار هم در کانال ۶۳ هزار تومانی معامله شد با این وجود حباب سکه و درهم در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند.

    از ابتدای سال جاری افزایش اونس جهانی و رشد دلار شرایط مطلوب ‌تری را برای معامله گران طلا فراهم کرده است. در این مدت حقیقی ها در صندوق‌های طلا و بازار سهام چگونه رفتار کردند؟

    با سیگنال ترامپ، بیت‌کوین آرایش صعودی گرفت
    26 - مهر - 1403

    با سیگنال ترامپ، بیت‌کوین آرایش صعودی گرفت

    اکوایران: قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در حدود دو و نیم ماه گذشته افزایش یافته است و علت این اتفاق، بالاتر رفتن شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

    سکه چراغ خاموش کانال عوض کرد/ واکنش بورس به وعده کاهش سود بانکی
    25 - مهر - 1403

    سکه چراغ خاموش کانال عوض کرد/ واکنش بورس به وعده کاهش سود بانکی

    اکوایران: سکه امامی امروز با اهرم طلا اونس جهانی طلا و دلار چراغ‌خاموش وارد کانال جدید شد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا