اخبار اقتصادی امروز: 12
  • تاریخ : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    ماراتن بیت‌کوین به سوی کانال ۷۰ هزار دلار

    اکوایران: قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر با رشد همراه بوده و این ارز دیجیتال به سوی کانال ۷۰ هزار دلار پیشروی می‌کند. سرمایه‌گذاران نیز بیش از ۱/۸ میلیارد دلار در این هفته به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین آمریکا (ETF) وارد کرده‌اند.

    به گزارش اکوایران، بیت‌کوین برای چهارمین‌بار در پنج روز گذشته با رشد قیمت همراه شده و تحت تأثیر شتاب قوی و شرایط اقتصاد کلان مطلوب، دوباره به سوی کانال ۷۰ هزار دلار حرکت می‌کند.

    به نوشته بلومبرگ، این ارز دیجیتال تا ۲/۹ درصد افزایش یافت و به بیش از ۶۸ هزار دلار رسیده که بالاترین سطح از ماه جولای است. سرمایه‌گذاران بیش از ۱/۸ میلیارد دلار در این هفته به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین آمریکا (ETF) وارد کرده‌اند که نشان‌دهنده علاقه مجدد به دارایی‌های دیجیتال است.

    بیت‌کوین در ماه مارس به اوج تاریخی ۷۳ هزار و ۷۹۷ دلار رسید که با خوش‌بینی نسبت به ETFها تقویت شد، اما قیمت‌ها تا اوایل آگوست بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت و سپس روند صعودی کنونی را آغاز کرد.

    تحلیل‌گران، از جمله «جایمه بایزا» از AnB Investments، اشاره کردند که ورود سرمایه به ETFها بسیار قوی بوده است.

    نمودار بیت‌کوین

    مسیر بیت‌کوین به سوی کانال ۷۰ هزار دلار

    عوامل سیاسی نیز اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش داده است. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «کامالا هریس» – معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده – و «دونالد ترامپ» – رئیس‌جمهور پیشین آمریکا – از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند. هریس اخیرا وعده داده که چارچوبی قانونی برای دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند که به مشکلات طولانی‌مدت صنعت کریپتو در مورد قوانین نامشخص پاسخ می‌دهد. ترامپ نیز به‌شدت با رأی‌دهندگان متمرکز بر کریپتو در ارتباط است و چندین ابتکار مرتبط با ارزهای دیجیتال دارد.

    همچنین دوج‌کوین پس از اشاره ایلان ماسک به آن در یک رویداد تبلیغاتی ترامپ در پنسیلوانیا، ۶/۶ درصد افزایش یافت و در این هفته حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

    تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

    بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۲۸ مهر) از ۶۸ هزار و ۸۵ دلار تا ۶۸ هزار و ۶۸۸ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۴۹ به وقت ایران، ۶۸ هزار و ۱۲۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با افت حدود ۶۰۰ دلاری روبه‌رو شده است.

    ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰/۲۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۸ درصد افزایش یافته است.

    همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۶۳۱ دلار تا ۲ هزار و ۶۶۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۴۹ به وقت ایران، ۲ هزار ۶۴۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با کاهش حدود ۱۰ دلاری روبه‌رو شده است.

    ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۲۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    انعکاس نگران‌کننده رکوردشکنی‌های متوالی بازار طلا در صندوق‌های درآمد ثابت
    28 - مهر - 1403

    انعکاس نگران‌کننده رکوردشکنی‌های متوالی بازار طلا در صندوق‌های درآمد ثابت

    اکوایران: در روز جاری در حالی بازار سهام و صندوق‌ها درآمد ثابت خروج پول حقیقی ثبت کردند که صندوق‌های طلا با ورود ۹۴۹ میلیارد تومانی پول مواجه شدند و به طور همزمان رکورد ورود پول به صندوق‌‌های طلا و ارزش معاملات آن‌ها شکسته شده است.

    28 - مهر - 1403

    پدیده امروز بازار: ترامپ و طلا!

    اونس طلا و‌ احتمال پیروزی ترامپ شاخص‌های بازار در جهان و‌ ایران را نوسانی کرد. بازار جهانی دیشب به تعطیلات آخر هفته رفت. در هفته‌ای که گذشت شاخص‌های جهانی سقف‌های تاریخی جدیدی را به ثبت رساندند؛ قیمت اونس طلای جهانی به رکورد جدید ۲۷۲۰ دلار رسید، اکثر بورس‌ها رشد بالایی را ثبت کردند و بازار […]

    تداوم سقف‌شکنی در بازار طلا و سکه/ حراج مرکز مبادله چه زمانی برگزار می‌شود؟
    28 - مهر - 1403

    تداوم سقف‌شکنی در بازار طلا و سکه/ حراج مرکز مبادله چه زمانی برگزار می‌شود؟

    قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تحت تاثیر افزایش قیمت طلای جهانی، در مسیر صعودی حرکت می‌کند.

    طلا و سکه دلار را جا گذاشتند
    27 - مهر - 1403

    طلا و سکه دلار را جا گذاشتند

    اکوایران: دلار تهران ۲۰۰تومان بالاتر از مدت مشابه هفته قبل ایستاد ولی طلا و سکه در این هفته دلار را جا گذاشتند و با کمک طلای جهانی پیشتازی کردند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا