اخبار اقتصادی امروز: 1
  • تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    از رکوردشکنی تتر تا نشانه‌های رشد انفجاری قیمت بیت‌کوین

    اکوایران: استیبل‌کوین تتر توانسته به ارزش بازار ۱۲۰ میلیارد دلاری دست پیدا کند و در کنار آن نشانه‌هایی وجود دارد که قیمت بیت‌کوین با رشد بسیار بیشتری همراه خواهد شد.

    به گزارش اکوایران، تتر به‌عنوان بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان به ارزش بازار ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده است که یک لحظه مهم در دنیای کریپتو به شمار می‌رود.

    به نوشته کوین تلگراف، این افزایش عرضه تتر می‌تواند جرقه‌ای برای رالی قیمت بعدی بیت‌کوین باشد، چراکه اغلب نشانه‌ای از آمادگی سرمایه‌گذاران برای خرید ارزهای دیجیتال است. شرکت تتر اخیرا استیبل‌کوین‌هایی به ارزش بیش از ۶۶ میلیون دلار به بایننس و ۲۰ میلیون دلار به کراکن ارسال کرده که می‌تواند فشار خرید بیشتری ایجاد کند.

    از لحاظ تاریخی، ماه اکتبر برای بیت‌کوین یک دوره قوی بوده و در جامعه کریپتو این ماه به «آپتوبِر» (Uptober) معروف است. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین شود، به‌طوری که ممکن است تا پایان سال جاری میلادی قیمت آن به ۹۲ هزار دلار برسد. در طول ماه اکتبر، بیت‌کوین به‌طور متوسط بازدهی ۲۱ درصدی داشته است.

    ارزش بازار بیت‌کوین نیز افزایش چشمگیری داشته و به ۱/۳۵ تریلیون دلار رسیده است، که ۱ تریلیون دلار بیشتر از اتریوم است. قیمت بیت‌کوین اخیرا برای نخستین‌بار از جولای به بالای ۶۸ هزار دلار رسیده و به ارزش بازار تاریخی ۱/۴۱ تریلیون دلار نزدیک شده است. تحلیل‌گرانی مانند فرد کروگر پیش‌بینی می‌کنند بزرگ‌ترین ارز دیجیتال می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ به بازاری به ارزش ۱۰۰ تریلیون دلار تبدیل شود.

    علاوه بر این، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین به رکورد جذب ۲۰ میلیارد دلار در جریان خالص رسیده‌اند که به خوش‌بینی درباره رشد آینده افزوده است. با وجود افزایش‌های اخیر، برخی کارشناسان معتقدند بیت‌کوین هنوز در مراحل اولیه پتانسیل خود قرار دارد. با ادامه رشد بیت‌کوین، بسیاری بر این باورند که این ارز دیجیتال همچنان فضای زیادی برای رشد دارد.

    تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

    بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (۲۹ مهر) از ۶۷ هزار و ۴۴۳ دلار تا ۶۸ هزار و ۷۶۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۰ به وقت ایران، ۶۸ هزار و ۵۵۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۳۵۰ دلاری همراه شده است.

    ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۲۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

    همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۶۳۵ دلار تا ۲ هزار و ۷۱۸ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۱ به وقت ایران، ۲ هزار ۶۹۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد بیش از ۵۰ دلاری روبه‌رو شده است.

    ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰/۸۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    29 - مهر - 1403

    شرط بندی دلار و طلا روی برد ترامپ

    همچنین در هفته گذشته اخبار مربوط به انتخابات آمریکا زیر نظر معامله‌گران بود و با بالا رفتن شانس پیروزی ترامپ در نظرسنجی‌ها، بازارها از این متغیر سیگنال دریافت کردند. علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی در این قسمت از مارکت تایمز در مورد ریشه حرکت بازارها و داده‌ها مهم این هفته صحبت می‌کند.   ✅ آیا […]

    29 - مهر - 1403

    خروج از بورس و ورود به طلا

    صندوق‌های طلا بار دیگر رکورد جدیدی در ارزش معاملات ثبت کردند. با افزایش عرضه از سوی حقوقی‌ها، ارزش معاملات این صندوق‌ها از رکوردهای قبلی فراتر رفت و به ۲۹۲۹ میلیارد تومان رسید. همچنین، این صندوق‌ها حدود ۸۲۹ میلیارد تومان ورود پول جدید را نیز به ثبت رساندند. بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه در این باره […]

    29 - مهر - 1403

    سکه‌فروشان بزرگ تابلوی خود را خاموش کردند

    در دومین روز هفته روند بازارها همچنان هیجانی بود و قیمت‌ها نوسان رو به بالا دادند. بازار طلا و دلار در روز یکشنبه با گپ مثبت بازگشایی شدند و در معاملات عصر بعد از رسیدن به مرزهای مقاومتی مهم، نسبت به این اعداد واکنش داشتند و از سقف فاصله گرفتند.  فنی‌ها می‌گویند این فاصله از […]

    خوش‌بینی قاطع کارشناسان نسبت به رشد بیشتر طلای جهانی
    29 - مهر - 1403

    خوش‌بینی قاطع کارشناسان نسبت به رشد بیشتر طلای جهانی

    اکوایران: تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد اکثر کارشناسان نسبت به رشد بیشتر قیمت طلا در هفته معاملاتی‌ پیش‌رو خوش‌بین هستند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا