اخبار اقتصادی امروز: 4
  • تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    همگرایی سکه و دلار از بین رفت

    اکوایران: همگرایی سکه و دلار از بین رفت، در روزی که دلار تهران برای صعود عجله داشت سکه امامی پرچمدار اصلاح شد.

    امروز بازار ارز و طلا روند صعودی خود را نه تنها ادامه دادند که بلکه با عجله بیشتری رشد کردند. البته بازار ارز، بازار طلا و سکه را در کسب بازدهی پشت سر گذاشت.

    درهم امارات بالا می‌رود و دلار تهران هم هماهنگ با آن رشد می‌کند. با این وجود حباب درهم در روز جاری کاهش یافت و محدوده ۲۷۵ تومان قرار گرفت‌.

     دلار نزدیک مقاومت تکنیکی عجله کرد

    آنچه مشخص است دلار در رکود سایر بازارها می‌تازد و در سایه رکود سایر بازارها توانسته سرمایه‌ها را جذب خودش کند. با این حال در شرایطی که دلار، سکه و طلا توجه سرمایه‌ها را به خود جلب کرده‌اند تحلیل‌های متفاوتی در محدوده‌های فعلی شکل گرفته است.

    از نظر تکنیکالی دلار تهران چندی پیش الگوی کنج تکنیکالی خود را به سمت بالا شکست، که صعودی شدن نرخ دلار را تایید کرد. اکنون دلار در حالی پای خود را روی گاز گذاشته که به سرعت‌گیر تکنیکالی خودش نزدیک می‌شود و سکه به خاطر افزایش سطح حباب با آن همراهی نمی‌کند. به همین خاطر برخی از تحلیلگران توقفی را برای دلار تهران متصور هستند تا جهت حرکت بعدی خود را تعیین کند.

    در چنین شرایطی معامله‌گران افزایشی اخبار تنش‌های منطقه‌ای، مشکل کسری بودجه و رکورد سایر بازارها را پررنگ می‌کنند و به دلار وفادار نمانده‌اند.

    اما در چنین شرایطی باتجربه‌های بازار صبوری می‌کنند، آن‌ها منتظر هستند تا واکنش دلار به محدوده مقاومتی بعدی را ببینند.

    حباب سکه کاهش یافت

    در روزی که دلار عجول بود سکه امامی همگرایی خود با دلار تهران را از دست داد و کاهش بیش از یک میلیون تومانی را ثبت کرد تا پرچمدار اصلاح در بازار ارز و طلا باشد. در واقع سکه امامی چون حباب بالایی داشت به محض اعلام خبر بانک مرکزی مبنی بر عرضه سکه کاهشی شد.

    البته در چنین شرایطی تحلیلگران معتقدند که خبر فوق در صورت اجرایی شدن می‌تواند حباب سکه را کنترل کند‌ ولی اثربخشی آن، منوط به اجرای سریع و سطح قابل قبول عرضه است. در چنین شرایطی هم برخی منتقدین این سوال را مطرح می‌کنند که بانک مرکزی چرا در مرکز مبادله به جای عرضه شمش، سکه به قیمت بازار عرضه نمی‌کند؟!

    زیرا با فرض نهایتاً هزینه یک میلیون تومانی برای ضرب هر سکه هم نقدینگی بیشتری جذب می‌شود هم حباب سکه کنترل می‌شود. با این حال آنچه همه بر آن اتفاق نظر دارند لزوم عمل به موقع به وعده توسط بانک مرکزی است تا بازاری‌ که با این خبر عقب کشیده در نزدیکی سقف تکنیکی دلار محتاط بماند.

    با اصلاح امروز سکه امامی حباب آن بیش از ۴ درصد کاهش یافت و در کانال ۲۸ درصدی آرام گرفت. بیشترین کاهش حباب در اقلام سکه هم به ربع سکه مربوط می‌شود حباب ربع سکه امروز بیش از ۷ درصد کاهش یافت و ۷۶ درصد شد.

    طلای آب شده امروز تنها بازار افزایشی طلا بود و خود را به پله آخر کانال ۱۸ میلیون تومانی رساند، حباب طلای آب شده ولی نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرد.

    حمایت دو میلیون واحدی از دست رفت

    بورس تهران همچنان منفی است و هنوز وعده‌های مطرح شده نتوانسته اهالی بازار سرمایه را امیدوار کند. خروج پول حقیقی از بازار سهام ادامه دارد و ارزش معاملات چنگی به دل نمی‌زند. در چنین شرایطی حمایت دو میلیون واحدی شاخص کل هم به سمت پایین شکسته شده تا پایان سریال تکراری سقوط‌های بورس همچنان باز بماند.

    محدوده یک میلیون و ۹۳۷ هزار واحدی پایین‌ترین سطحی است که شاخص کل از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ تا کنون تجربه کرده است. امروز بعد از سه روز ورود پول حقیقی به صندوق درآمد ثبات مثبت شد ولی خروج پول حقیقی از سهام و حق تقدم ادامه پیدا کرد.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    1 - آبان - 1403

    حباب‌های چاق بازار ارز و سکه رژیم گرفتند

    راه بازار سکه از بازار ارز و طلا جدا شد. در روز سه‌شنبه با اینکه دو متغیر بازار سکه نوسانی بودند اما قیمت سکه بر مدار نزول قرار گرفت و با افت یک میلیونی به کانال ۵۴ میلیون افتاد. البته در این هفته بارها معامله‌گران هشدار داده بودند که حباب بالای ۳۰ درصد سکه خرید […]

    رشد ۳۳ درصدی طلای جهانی در سال ۲۰۲۴
    1 - آبان - 1403

    رشد ۳۳ درصدی طلای جهانی در سال ۲۰۲۴

    اکوایران: تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان از عواملی هستند که باعث ادامه رشد قیمت طلا می‌شوند. طلای جهانی طی امروز نیز ۱ درصد رشد داشت و با رسیدن به سطح ۲۷۴۸ دلار، یک رکورد جدید ثبت کرد.

    رشد قیمت بیت‌کوین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
    1 - آبان - 1403

    رشد قیمت بیت‌کوین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

    اکوایران: قیمت بیت‌کوین از ماه سپتامبر به دلیل سیاست‌های پولی تسهیل‌کننده بانک‌های مرکزی و همچنین «تجارت ترامپ» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزایش قابل توجهی داشته است.

    خبری که ترمز نوسان سکه را گرفت
    1 - آبان - 1403

    خبری که ترمز نوسان سکه را گرفت

    دلار لاک‌پشتی پیشروی می‌کند، معامله‌گران می‌گویند حباب سکه ما را یاد بورس ۹۹ می‌اندازد. کدام خبر ترمز نوسان شد؟

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا