اخبار اقتصادی امروز: 79
  • تاریخ : جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    آغاز حراج سکه‌ از سوی بانک مرکزی/ ادعای عرضه سکه ضرب جدید این‌بار تحقق می‌یابد؟

    اکوایران: با تصمیم بانک مرکزی حراج سکه افزایش خواهد یافت و سکه‌های ضرب جدید نیز راهی بازار می‌شوند.

    به گزارش اکوایران، با تمهیدات ‎بانک مرکزی و در راستای مدیریت بازار، از هفته آینده معاملات حراج ‎سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می‌شود. عرضه سکه در این دوره انبوه خواهد بود.

     روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر اظهار کرد: متقاضیان انواع سکه ربع، نیم و تمام بهار آزادی به تاریخ ۱۴۰۳ نیز بزودی می‌توانند این سکه‌های جدید را از طریق معاملات حراج ‎مرکز مبادله دریافت کنند.

    ادعای سکه ضرب سال، مثل دفعه قبل پوچ خواهد بود؟

    گرچه ۲۴ دی ماه سال گذشته نیز، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی با حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفته بود: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است، سکه‌های جدید بانک مرکزی با با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد.

    با وجود این وعده‌ی فرزین، حراج سکه در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد، اما خبری از ‌سکه‌های طرح جدید نبود و سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ بود.

    بیست و ششمین حراج سکه طلا: محدودیت خرید ۵ قطعه‌ای برای متقاضیان

    بیست و ششمین جلسه حراج سکه طلا در روز شنبه مورخ پس ۵ آبان ماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود.

    طبق اعلام مصطفی قمری‌وفا کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

    گفتنی است که از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۲۵ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع ۳۹۳ هزار و ۸۸۸ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است.

    سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۲۱۰ هزار و ۱۰ قطعه، نیم سکه ۷۵ هزار و ۶۱ قطعه و تمام سکه ۱۰۸ هزار و ۸۱۷ قطعه است.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    مسدود شدن حساب صرافی‌های رمز ارز
    4 - آبان - 1403

    مسدود شدن حساب صرافی‌های رمز ارز

    اکوایران: معاونت ارزی بانک مرکزی تصمیم به مسدودسازی موقت واریز و برداشت از حساب صرافی‌های رمزارزی و پرداخت‌یارها گرفته است.

    ادامه روند مثبت طلای جهانی
    4 - آبان - 1403

    ادامه روند مثبت طلای جهانی

    اکوایران: قیمت طلا طی امروز نیز رشد داشت زیرا عواملی مانند نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی به همراه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا، همچنان از قیمت فلز زرد حمایت می‌کنند.

    3 - آبان - 1403

    تغییر تمرکز بازارساز از درهم به دلار ؟

    اما ریشه نوسان بازار طلا و ارز از کجاست؟ اخباری که پیرامون تشدید تنش در منطقه وجود دارد، فعلا مهمترین فاند این روزهای بازار است که با هر خبر، بازار نوسان بالا و پایین می‌دهد. علاوه بر این متغیر، خبرگزاری فارس در گزارشی با تیتر گروگان‌گیری در بازار ارز ایران یک سناریو دیگر هم مطرح […]

    تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟
    3 - آبان - 1403

    تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟

    اکوایران: یک گزارش نشان می‌دهد با وجود اینکه تمام بیت‌کوین‌های شرکت خودروسازی تسلا اخیرا به کیف پول‌های ناشناخته منتقل شده، این شرکت همچنان مالک آن‌ها است. ارزش این رمزارزها، ۷۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا