ایجاد ۲۴۲ هکتار فضای سبز در نواحی صنعتی اردبیل

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۴۲ هکتار فضای سبز نظیر کاشت درخت، درختچه و گل‌کاری از جمله موارد توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل است.

هاشم علایی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: توسعه متوازن صنعت و رعایت مسائل و الزامات زیست محیطی مورد توجه جدی شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد که ایجاد تصفیه‎خانه‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، توسعه فضای سبز و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی از جمله اقدامات مؤثر در این راستا بوده است.

وی تصریح کرد: اجرای مطالعات زیست محیطی و زون‌بندی شهرک‌ها از اولین اقدامات در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی است تا با مطالعه امکان‌سنجی استقرار سرمایه‌گذاران در یک شهرک صنعتی، زمینه‌های تجمع واحدهای تولیدی با نوع تولید یکسان در یک زون مشخص فراهم و از پراکندگی صنایع و در نتیجه معضلات زیست محیطی آن جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ایجاد تصفیه‎خانه‎های فاضلاب را از دیگر اقدامات مؤثر این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست برشمرد و گفت: تاکنون چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی یک و ۲ اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد ایجاد و راه‌اندازی شده است.

علایی افزود: به منظور حل مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که این تصفیه‌خانه در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز از دیگر اقدامات مهم زیست ‌محیطی در شهرک‎‌های صنعتی است تا با تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید، موجبات حفظ محیط زیست نیز فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از ایجاد ۲۴۲ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تاکنون خبر داد و اضافه کرد: کاشت درخت، درختچه و گل‌کاری از جمله موارد توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است که با اجرای ۱۵۲ کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، در حفظ و نگهداری آن تلاش می‌شود.

علایی از احداث ۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی و تجهیز آن به هفت خودروی آتش‌نشانی و ادوات مربوطه خبر داد و بیان کرد: در کنار احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، با اجرای برنامه‌هایی همچون شناسایی و پایش واحدهای پرخطر و ارائه آموزش به واحدهای تولیدی تلاش می‌شود خسارات وارده به واحدهای تولیدی در زمان بروز حوادث به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تشکیل پویش حامیان صنعت و محیط زیست با هدف جلب مشارکت واحدهای تولیدی به منظور پاکسازی و تنظیف شهرک‌های صنعتی خبر داد و یادآور شد: این پویش با مشارکت کارکنان، واحدهای تولیدی، شرکت‌های خدماتی و فعالان محیط زیست برگزار می‌شود تا با اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست، نسبت به پاکسازی محیط شهرک‌های صنعتی از زباله نیز اقدام شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]