۳ کلید توسعه تجارت خارجی

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ۲۸ دوره روز ملی صادرات ضمن اشاره به فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه، ۳ گانه تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات محور را مسیر جدید برای توسعه صادرات غیرنفتی دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ۲۸ دوره روز ملی صادرات ضمن اشاره به فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه، ۳ گانه تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات محور را مسیر جدید برای توسعه صادرات غیرنفتی دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدعلی دهقان دهنوی حضور رئیس جمهور در آیین روز ملی صادرات را نشانه عزم دولت برای حمایت از صادرکنندگان دانست و افزود: تقدیر از تلاش‌گران عرضه تجارت خارجی، بهانه‌ای است برای یادآوری این موضوع که مسیر رشد اقتصادی کشور و توسعه و تقویت تولید رقابت‌پذیر در مسیر رفاه و آبادانی کشور از طریق توسعه صادرات محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه روز ملی صادرات همه ساله در ۲۹ مهر برگزار می‌شود، گفت: بیست‌و هشتمین دوره روز ملی صادرات با اولین دوره ریاست جمهوری آقای پزشکیان مقارن شده است؛ امید است که این روز مبدا اصلاحات و تحولات تسهیل و توسعه صادرات در دولت چهاردهم شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز، تصریح کرد: فرآیند انتخاب صادرکنندگان از ماههای قبل در کمیته ملی انتخاب صادرکنندگان آغاز شد؛ این کمیته متشکل از نمایندگان دولتی، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق تعاون ایران بود. در این کمیته تدوین شاخص‌های ارزیابی ثبت‌نام در ۳ گروه، کالایی، خدمات و فن‌آورانه مورد ارزیابی قرار گرفت.

دهقان دهنوی ادامه داد: در بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات از ۴ شرکت صادرکننده مدال‌آور که ۸ دوره به‌عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شدند و ۳ شرکت ممتاز که ۵ بار به‌عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شد و ۴۸ شرکت نمونه ملی و یک شرکت شایسته تقدیر با امضای ریاست‌جمهور تقدیر خواهد شد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ترویج صادرات محوری بهره‌وری از توسعه صادرات در لایحه‌ها و طرح‌های خرد و کلان کشو باید دیده شود.

دهقان دهنوی در پایان خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: امیدواریم با دستورات شما و در پیش گرفتن ۳ گانه تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات، مسیر جدیدی برای توسعه و جهش صادرات غیرنفتی فراهم کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]