فشار بیشتر به تولیدکنندگان منجر به فرار سرمایه از کشور  می‌شود / تدوام قطع برق و گاز صنایع زنگ خطری برای اقتصاد است

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در شرایطی که کشورهای همسایه برای جذب سرمایه خارجی فرش قرمز پهن می‌کنند فشار بیشتر به تولیدکنندگان و صنعتگران کشور به معنای مجوزی برای فرار سرمایه‌ها از کشور است. 

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران بیان کرد: طبق آماری که شهریورماه از مرکز پژوهش‌ها استخراج شده است برای پنجمین ماه همچنان رشد اقتصاد ما  کاهشی است. بخش صنعت با توجه به تداوم قطعی برق کارخانه‌ها برای چهارمین ماه پیاپی در رکود قرار گرفته است و از نگاه فعالان اقتصادی تداوم این وضعیت می‌تواند به تشدید خروج سرمایه از کشور منجر شود و زنگ خطری برای اقتصاد کشور باشد.

حسن‌زاده افزود: در شرایطی که کشورهای همسایه برای جذب سرمایه خارجی فرش قرمز پهن می‌کنند فشار بیشتر به تولیدکنندگان و صنعتگران کشور به معنای مجوزی برای فرار سرمایه‌ها از کشور است. 

به گفته وی، ممکن است در نیمه دوم سال فشار از ناحیه قطع برق و گاز مجددا برای واحدهای تولیدی تکرار شود.

حسن‌زاده با اشاره به برگزاری روز ملی صادرات در روز گذشته، گفت: مسئولان محترم پیشنهاداتی را برای حل مشکلات مختلف مطرح کردند، رئیس‌جمهور براساس نیت خیری که برای همکاری با بخش خصوصی دارند، اعلام کردند که اتاق طرح‌هایی را آماده و ارائه کند تا در بیشتر برنامه‌ها لحاظ شود و مشکلات کشور یک مقدار حل شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: اتاق بازرگانی در مورد بودجه سال ۱۴۰۴ بررسی‌هایی را انجام داده و جلسات متعددی را برگزاری کرده و پیشنهاداتی را در مورد بایدها و نبایدهایی که باید در بودجه لحاظ شود را انتقال داده است که امیدوار هستیم که در تصمیم گیری‌ها بتواند موثر باشد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به وضعیت سیاسی منطقه، گفت: با تشدید شرارت‌های رژیم صهیونیستی، شاهد خسارت‌های انسانی و آسیب‌های مهلک به فعالیت اقتصادی تمام کشورهای منطقه هستیم. انتظار ما از دولت این است که ضمن حفظ کیان کشور با ارائه ابتکار دیپلماتیک در مسیر تنش‌زدایی در منطقه گام بردارد و سایر مسائل را به صورت دیپلماتیک حل و فصل کند و سایه جنگ را از کشور دور نگه دارد. اتاق ایران آمادگی کامل دارد تا در زمینه دیپلماسی اقتصادی همکاری تنگاتنگی را با دولت پیش گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]