خطر افزایش پشه آئدس در این استان ها

معاون فنی بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که در حال حاضر ۱۸۴ مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است.

بابک عشرتی، معاون فنی بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اعلام کرد که در حال حاضر ۱۸۴ مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در کشور شناسایی شده است. از این تعداد، ۴۲ مورد به انتقال محلی مربوط می‌شود و این افراد هیچ سابقه‌ای از سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس ندارند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهند که ۴۲ بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که ۱۱ مورد در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان و ۳۱ مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده‌اند.

معاون فنی بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: پشه آئدس در مناطق مستعد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و در بخش‌هایی از استان‌های مجاور این مناطق نیز حضور دارد یا در طول ماه‌های آینده مستقر خواهد شد. این پشه در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و بخش‌های مجاور صید شده و یا با احتمال زیاد مستقر شده است.

عشرتی ادامه داد: به طور کلی مسافران باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌ها را با آب و صابون شست و شو دهند.

پیشگیری و مقابله با پشه مهاجم آئدس نیازمند اقدامات جدی و مؤثر همه سازمان‌های مسئول است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: پیشگیری و مقابله با پشه مهاجم آئدس نیازمند اقدامات جدی و مؤثر همه سازمان‌های مسئول است.

مهندس پرویز احمدی در نشست کمیته‌های مرتبط با پشه مهاجم آئدس ضمن تشریح اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای پیشگیری و کنترلی پشه مهاجم آئدس توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: بهسازی محیط، خشکاندن محل تجمع آب‌های راکد و جمع‌آوری مرتب و به‌موقع پسماندهای شهری و روستایی ضروری است.

وی تأکید کرد: جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده و رهاشده، آموزش و حساس سازی صنوف از طریق اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف در زمینه پیشگیری و کنترل پشه آئدس مهم و کمک‌کننده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی برای عموم مردم در خصوص پیشگیری و مقابله با پشه مهاجم آئدس توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات لازم و ضروری است.


منبع:

۱۰۰ آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]