تولد نوزادی وحشتناک با یک سر در شکمش ! | اگر دلش را دارید ببینید

نوزادی با نقص مادرزادی به دنیا آمد که باعث تعجب تیم پزشکی شد.

تا کنون اخبار متعددی درباره تولد نوزادان عجیب و غریب در کشور هند منتشر شده است و ما نیز در مطالب قبلی به اطلاع شما رسانده‌ایم. با وجود اینکه تمامی این موارد به طرز شگفت‌انگیزی غیرمعمول بوده‌اند، اما موردی که در نظر داریم به آن بپردازیم، از سایر موارد پیشین حتی بیشتر شگفت‌انگیز است.

نوزادی در کشور هند متولد شده که روی شکم خود یک سر اضافی دارد. در این سر عجیب و غریب اثری از گوش و چشم ها نیست و به نظر می رسد نتوانسته به طور کامل رشد نماید. این نوزاد دارای یک دست اضافه نیز هست. پزشکان قرار است به زودی طی یک عمل جراحی تمام قسمت های اضافی را بردارند.

نوزاد_عجیب_الخلقه

ظاهرا یک زن ۲۱ ساله پس از احساس درد در دوران بارداری خود به بیمارستان مراجعه می کند و مورد سونوگرافی قرار می گیرد تا از سلامت فرزند خود آگاهی پیدا نماید. آزمایش ها نشان دادند که نوزاد با چند عضو اضافه به دنیا خواهد آمد؛ احتمالا دوقلویی ناقص. دکتر ویجیتا گارج متخصص بیماری های زنان که مراقب این زن بوده، به خانواده وی اطمینان داده که هم مادر و هم نوزاد می توانند نجات داده شوند.

نوزاد

پس از انجام یک عمل سزارین موفق، هر دو نفر در سلامت کامل به سر می بردند. این نخستین فرزند زن یاد شده و همسر ۲۴ ساله اش بوده است. آن ها ظاهرا با مشکل عجیب فرزند خود کنار آمده و از داشتن آن خوشحال هستند. دوقلوهای انگلی معمولا به علت تاخیر در جدا شدن جنین هنگام حاملگی پدیدار می شوند. هنگامی که یکی از جنین ها بیشتر از دیگری مواد را مصرف کرده و رشد می کند، چنین اتفاقی رخ می دهد.

موارد مشاهده شده از دوقلوهای انگلی بسیار نادر هستند و از هر یک میلیون تولد تنها یک نمونه این چنینی مشاهده می گردد.

با اینکه در باور عامه مردم، دلیل دوقلو یا چند قلو زایی، عامل وراثت است، اما در علم پزشکی دلایل دیگری نیز برای رخ دادن این پدیده وجود دارد.

_ ارث: وراثت عاملی است که شانس دوقلو زایی را بیشتر می‌کند. نکته مهم در مورد وراثت این جاست که اگر در خانواده مادر سابقه دوقلوزایی وجود داشته باشد، احتمال دوقلو شدن فرزند بیشتر است. این ارث معمولا از سمت خانواده پدری به جنین نخواهد رسید! در عین حال زنانی که مادر یا خواهر آن‌ها سابقه دوقلوزایی داشته‌اند، احتمال بارداری دوقلو را بیشتر دارند.

_ سابقه دوقلوزایی: اگر مادر در زایمان اول خود فرزندان دوقلو داشته باشد، احتمال اینکه در زایمان بعدی خود نیز دوقلو داشته باشد بسیار زیاد است!

_ سن مادر: تحقیقات جدید نشان می‌دهند که اگر مادر بالای ۳۵ سال داشته باشد، هورمون تحریک کنندهَ فولیکول (FSH) بیشتری تولید می‌کند. در مرحله تخمک‌گذاری با تولید این هورمون، ممکن است بیشتر از یک تخمک آزاد شود. به دلیل اینکه زنان در سنین بالاتر به تحریک بیشتری برای رشد تخمک‌ها نیاز دارند، میزان هورمون فولیکول باید بیشتر باشد. این موضوع می‌تواند منجر به دوقلو یا چند قلو شدن جنین شود.


منبع:

روزیاتو



کدخبر:
۳۳۶۰۳۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]