اخبار اقتصادی امروز: 139
  • تاریخ : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    رئیس صندوق توسعه ملی: اسیر سندروم کرسنت نشوید/ اولین اولویت صندوق، کار با نفت است

    اکوایران: مهدی غضنفری در صفحه شخصی خود بر نقش پشتیبانی صندوق توسعه ملی از صنعت نفت تاکید کرد و اولویت اول صندوق توسعه ملی را سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی برشمرد.

    به گزارش اکوایران، مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در حساب شخصی خود در ایکس در پی ملاقات با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نکاتی را در خصوص همکاری میان صندوق توسعه ملی و صنعت نفت مطرح کرد.

    غضنفری در این پیام بر نقش پشتیبانی صندوق از صنعت نفت تاکید کرد و اولویت اول صندوق توسعه ملی را سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی برشمرد.

    روابط عمومی صندوق توسعه ملی اعلام کرد، این توئیت از سوی رئیس صندوق توسعه ملی حاوی چندین پیام مهم برای صنعت نفت و مدیران آن است. نخست اینکه صندوق توسعه ملی همچنان حمایتگر اصلی پروژه‌های نفتی کشور است و علیرغم انتقادات به برخی تصمیمات کلان در مجمع تشخیص مصلحت، اهمیت سرمایه‌گذاری و گردش منابع در این حوزه، اولویت دارد.

    مهدی غضنفری به این نکته اشاره کرد که بازگشت منابع به صندوق، کلید موفقیت در توسعه کشور است و از رسوب منابع مالی باید پرهیز کرد. همچنین، او با انتقاد از تاثیر نفوذ بر تصمیمات در صنعت نفت، بر لزوم تمرکز مدیران بر منافع سازمانی به‌جای توجه به منافع طرف مقابل در مذاکرات و قراردادها تاکید کرد.

    این نکته می‌تواند به طور غیرمستقیم به نمونه‌هایی از تاخیر در پروژه‌های نفتی، همانند پرونده کرسنت اشاره داشته باشد که منجر به از دست دادن فرصت‌های بزرگ برای کسب سود شده است.

    غضنفری همچنین هشدار داد که مدیران نباید در مدیریت خود دچار کم‌تحرکی شوند و باید از زمان کوتاه مدیریت برای خلق ارزش‌های جدید استفاده کنند. اشاره به لرزان بودن صندلی مدیریت در ایران، هشداری به مدیران نفتی است تا برای توسعه پایدار تلاش کرده و از فرصت‌ها بهترین بهره را برای کشور ببرند.

    photo_2024-09-25_15-19-06

    photo_2024-09-25_15-19-14

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    سه رکورد مهم برای پتروشیمی
    4 - مهر - 1403

    سه رکورد مهم برای پتروشیمی

    مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با کسب رتبه ۱۸ در میان ۱۰۰ شرکت برتر شیمیایی جهان، تاریخ‌ساز شد و سه رکورد مهم را برای نخستین‌بار از آن خود کرد.

    قیمت نفت از حرکت ایستاد
    4 - مهر - 1403

    قیمت نفت از حرکت ایستاد

     قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.

    وزیر نیرو عازم روسیه می‌شود
    4 - مهر - 1403

    وزیر نیرو عازم روسیه می‌شود

    نشست وزیران انرژی گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به «بریکس» همزمان با هفته انرژی روسیه در روز پنجشنبه هفته جاری، ۵ مهرماه به‌ میزبانی شهر مسکو و با حضور وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

    وزیر نیرو حادثه طبس را تسلیت گفت
    4 - مهر - 1403

    وزیر نیرو حادثه طبس را تسلیت گفت

    وزیر نیرو با صدور پیامی جان باختن جمعی از هموطنان در جریان حادثه معدن طبس را تسلیت گفت.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا