پایگاه نواتیم کجاست؟ / جزئیات حمله موشکی ایران به اسرائیل

پایگاه هوایی نواتیم یکی از تأسیسات کلیدی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که اخیراً در حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، این پایگاه که به‌عنوان پایگاه ۲۸ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، در ناحیه‌ای واقع در جنوب اراضی اشغالی و بین بئر السبع و آراد قرار دارد.

براساس اعلام منابع غیر رسمی؛ در عصر روز دوشنبه ( امروز)، سپاه پاسداران به این پایگاه حمله کرد و آن را با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی هدف قرار داد.

پایگاه نواتیم یکی از بزرگترین تأسیسات هوایی در اراضی اشغالی است و دارای سه باند با طول‌های متفاوت می‌باشد.

موقعیت و اطلاعات مربوط به پایگاه نواتیم
این پایگاه همچنین یکی از سه پایگاه هوایی است که به منظور جایگزینی تأسیسات موجود در صحرا سینا ایجاد شده است.

در این پایگاه، جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و تجهیزات شناسایی و تشخیص الکترونیکی مستقر هستند.

باند اولیه این پایگاه در اوایل سال ۱۹۴۷ ساخته شد و در سال ۱۹۸۳ به‌عنوان یک پایگاه هوایی مدرن با دو باند جدید به بهره‌برداری رسید که این امر نتیجه همکاری مالی رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا بود.

باند سوم این پایگاه نیز در اواسط دهه ۲۰۰۰ به‌عنوان بخشی از یک پروژه برای انتقال فعالیت‌های نظامی از فرودگاه بن گوریون (پایگاه ۲۷ نیروی هوایی) ایجاد شد.

در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۲، پایگاه‌های هوایی رامون و اوودا نیز در ناحیه نقب احداث شدند.پایگاه هوایی نواتیم، با باند پروازی به طول ۳.۴ کیلومتر، به‌عنوان مرکز اصلی جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود.

در این پایگاه، چندین اسکادران مهم مستقر هستند، از جمله اسکادران ۱۰۳ که به هواپیماهای ترابری سوپر هرکولس اختصاص دارد، و اسکادران‌های ۱۱۶ و ۱۴۰ که به جنگنده‌های اف-۳۵ مربوط می‌شوند. همچنین، اسکادران ۱۱۷ به آموزش خلبانان اف-۳۵ و اسکادران ۱۲۲ به جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی این رژیم اختصاص یافته است.

از سال ۲۰۰۳، این پایگاه به تدریج اسکادران‌های متعددی از جنگنده‌های اف-۱۶ را به خود جذب کرده، اما تمام این جنگنده‌ها در اواسط دهه ۲۰۱۰ از خدمت خارج شدند.

در ناحیه جنوبی پایگاه، هواپیماهای ترابری، سوخت‌رسان و شناسایی مستقر هستند، در حالی که ناحیه شمالی با دو باند موجود، به سه اسکادران جنگنده رادارگریز اف-۳۵ اختصاص یافته است. دو باند دیگر این پایگاه دیگر فعال نیستند.

فاصله این پایگاه از مرزهای غربی ایران حدود ۱۱۰۰ کیلومتر است.

حمله موشکی به پایگاه نواتیم

در پی جنایات اخیر اسرائیل اعم از کشتار مردم غزه و لبنان و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، ایران با هدف انتقام و برقراری مجدد موازنه قدرت، حملات موشکی خود را به رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

 حمله موشکی حزب الله

حمله موشکی گسترده حزب الله به سرزمین های اشغالی همزمان با ایران آغاز شد.
نتانیاهو به پناهگاه رفت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انتقال نخست وزیر به پناهگاه پس از آغاز حمله موشکی ایران خبر دادند.
اصابت موشک‌های بالستیک ایرانی

در پخش زنده شبکه فاکس نیوز اصابت دو موشک بالستیک ایرانی در حیفا اشغالی نشان داده شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]