۱۰ درصد جمعیت هر شهر معلولین هستند

فرماندار تهران گفت: ۱۰ درصد جمعیت هر شهر دارای معلولیت هستند و حتماً مشارکت همه مردم و خیرین را می‌طلبد تا کار‌های بزرگی برای حمایت از آنها انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، به مناسبت هفته فرهنگی تهران و در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نیکوکاری، مراسم بزرگداشت مرحوم هاشم سلیمی آشتیانی و تقدیر از خیرین و نیز رونمایی از آغاز توزیع لوازم‌التحریر و ویلچر‌های خریداری شده توسط خیرین جهت اهدا به گروه‌های هدف بهزیستی روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه با حضور قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، نصیری مدیرکل بهزیستی استان، شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، برزگر مدیر بهزیستی شهرستان و کارگری قائم مقام مجمع خیرین کشور در محل شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.

احمد قیومی فرماندار تهران در این مراسم گفت: هر کسی اجازه این را پیدا نمی‌کند که مالش را در کار خیر هزینه کند، این لطف و موهبت خداوند و عنایت اهل بیت (ع) است که اجازه می‌دهد انسان‌ها مالشان را در این راه هزینه و ماندگار شوند.

وی افزود: اینجا زمانی توسط قاضی شبیر اهدا شده که انسان والا، مؤمن و معتقدی بود، سال‌ها بعد خیرینی مثل سلیمی و کارگری مجموعه را برای حمایت از کودکان بازسازی کردند.

قیومی اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در مراکز نگهداری از کودکان تهران کمتر از ۱۰۰ کودک زیر سه سال نگهداری می‌شود، در همین راستا قوانین و بروکراسی را تسهیل کردیم تا زودتر بچه‌ها خانواده‌دار شوند.

فرماندار تهران اضافه کرد: ۱۰ درصد جمعیت هر شهر دارای معلولیت هستند و حتماً مشارکت همه مردم و خیرین را می‌طلبد تا کار‌های بزرگی برای حمایت از آنها انجام شود، لذا نیاز به اصلاح برخی از قوانین برای حمایت از فعالیت خیرین داریم و حتماً این موضوع را در نظر خواهیم داشت.

معاون استاندار تصریح کرد: در کنار این حمایت‌ها به دنبال مکانی برای نگهداری معتادان متجاهر هستیم و به همت شما سیمای کلان‌شهر تهران از آسیب‌های اجتماعی دور و به شرایط یک شهر مطلوب حرکت خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]