آمادگی کامل ایران برای وعده صادق ۳ / گسترش جنگ برای بازیگران آن، هزینه خواهد داشت

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران درباره ابعاد حمله احتمالی رژیم صهیونیستی نیز همه سناریوها حتی بدترین سناریوهای ممکن را در نظر دارد و متناسب با آن‌ها آماده دفاع و پاسخگویی است. یکی از عوامل تاخیر اسراییل در حمله به ایران، ناشی از تخریب وجه بین المللی رژیم است که با هر اقدام متجاوزانه بیش از پیش تخریب می‌شود.

اقتصاد آنلایننیلوفر عباس زاده؛ در پی پاسخ ایران به اسرائیل به دلیل ترور مقامات مقاومت، گمان می‌رفت رژیم صهیونیستی پاسخی سریع برای ایران داشته باشد اما درحال حاضر این پاسخ به وقوع نپیوسته است. سوال اصلی اینجا است که علت ترس رژیم صهیونیستی در عدم پاسخ چیست و جواب ایران به تجاوز احتمالی چه خواهد بود؟

در پاسخ به همین سوالات اقتصادآنلاین با عفیفه عابدی، کارشناس حوزه مسائل بین‌الملل، به گفت‌وگو پرداخت.
عفیفه عابدی در خصوص علل تاخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل در حمله به ایران گفت: در پی علل تاخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل در حمله به ایران در پی عملیات وعده صادق ۲، باید چند بعد را در نظر داشت؛ نخست اینکه عملیات وعده صادق ۲ پس از صبر دو ماهه ایران، در مقابل ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران رخ داد و این پاسخ، دفاعی مشروع و در چارچوب منشور سازمان ملل متحد بود. از این رو از جنبه منطقه‌ای و بین‌المللی عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ کاملا در چارچوب دفاع، مشروع دیده می‌شود. این در حالی است که علی‌رغم تلاش‌های ایران برای برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان و خودداری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای، رژیم صهیونیستی به اقدامات جنایتکارانه خود در کشورهای مذکور و ترور مقامات مقاومت ادامه می‌دهد. به همین ترتیب با آن که مقامات ایرانی اذعان داشتند ایران پس از ترور شهید هنیه،‌ در برابر وعده‌های آمریکایی و اروپایی برای آتش‌بس در غزه و لبنان، از پاسخ سریع به حمله تروریستی در تهران خودداری خواهد کرد اما در مقابل عملیات تروریستی در ضاحیه بیروت رخ داد و سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان فرمانده سپاه ایران و جمعی دیگر از فرماندهان مقاومت به شهادت رسیدند. در واقع یکی از عوامل تأخیر اسرائیل در حمله به ایران، ناشی از تخریب وجهه بین المللی رژیم است که با هر اقدام متجاوزانه بیش از پیش تخریب می‌شود.

پاسخ ایران کوبنده و درخور خواهد بود

وی گفت: اما از سوی دیگر ایران، همزمان با انجام عملیات وعده صادق ۲ کاملا صریح اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی این عملیات دفاعی مشروع ایران را پاسخ دهد، با پاسخ فوری و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد و ایران دیگر تعللی در پاسخ نخواهد داشت. در واقع تمام اهداف ایران در وعده صادق ۳ مشخص شده و متناسب با حمله متجاوزانه اسرائیل عملیات انجام خواهد شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد کابینه جنگ رژیم با حمایت و و کمک استراتژیک آمریکا در حال بررسی سناریوهای مختلف برای اقدام متجاوزانه بعدی به ایران هستند. می‌توان پیش‌بینی کرد که اتاق فکر جنگی اسرائیل و آمریکا، در حال طراحی سناریوهای مختلفی برای حمله به ایران و جلوگیری از پاسخ دفاعی ایران هستند. استقرار سامانه های پدافندی تاد در فلسطین اشغالی نیز در این راستا است.

او نیز ادامه داد: ایران درباره ابعاد حمله احتمالی رژیم صهیونیستی نیز همه سناریوها حتی بدترین سناریوهای ممکن را در نظر دارد و متناسب با آن‌ها آماده دفاع و پاسخگویی است. مسلما دشمنان تلاش خواهند داشت ضربات سنگین به ایران وارد کنند و مانع از واکنش متقابل ایران شوند، اما ایران نیز تدابیر لازم را برای نهایت اقدامات جنایتکارانه آن‌ها در نظر دارد. چنانچه عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ نشان دادند ایران نیز از همه نقاط حساس و راهبردی رژیم اسرائیل اطلاع دارد و قادر به تنظیم برد موشک‌های خود برای رسیدن به اهداف تعیین شده است. اساساً به همین دلیل اسرائیل از جنگ جاری منطقه‌ای برای گسترش سرزمینی و اشغال مناطقی از کشورهای همسایه فلسطین استفاده می‌کند. با این حال ایران همواره خواهان پایان جنگ در غزه و لبنان و توقف کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و لبنان بوده و هرگز تمایلی ندارد مردم ایران و سایر کشورهای منطقه را نیز متحمل هزینه‌های جنگ کند.

هزینه گسترش جنگ، گریبان‌گیر همه خواهد شد

این کارشناس روابط بین‌الملل در آخر گفت: گسترش جنگ برای همه طرف‌ها هزینه خواهد داشت. ایران تجربه جنگ طولانی را در دفاع مقدس داشته و می‌تواند از خود دفاع کند. در همین حال با افزایش ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود در دهه‌های گذشته، قادر به استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای پاسخ به دشمنان صهیونیستی و آمریکایی است. در واقع به همین دلیل آمریکا به عنوان مجهزترین ارتش جهان که با تمام ظرفیت خود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، در برابر ایران ملاحظات زیادی دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]