مرد هزار چهره در تبریز توسط پلیس فتا دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با معرفی خود به عنوان مسئول در چندین اداره و در نقش‌ها و پست‌های مختلف اقدام به سوءاستفاده از افراد می‌کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ اکبر محمدجعفری  اظهار کرد: برابر اخبار واصله و پایش فضای مجازی توسط افسران سایبری پلیس فتا، مشاهده شد فردی با معرفی خود به عنوان مسئول برخی نهادها و ارگان‌های مختلف اقدام به سوء استفاده از افراد می‌کند.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع مذکور و جلوگیری از مورد بزه قرار گرفتن همشهریان از حیله و فریب این متهم که در نقش‌های مختلف اهداف خود را پیش می‌برد، تیمی خِبره از کارشناسان این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات موجود در فضای مجازی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی بوده که از این طریق با معرفی خود به مشتریان به عنوان یک مسئول رده بالا در برخی نهاد و ارگان‌ها، در شبکه‌های اجتماعی با افراد ارتباط گرفته و به دنبال آن اهداف پلید خود را پیگیری می‌کرد که با اشراف اطلاعاتی افسران سایبری مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در ادامه از دستگیری این متهم خبر داد و گفت: با هماهنگی مرجع قضائی، متهم در یک عملیات سریع و به موقع دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به مقر پلیس فتا دلالت داده شد که در خصوص اقدامات مجرمانه وی تحقیقات لازم صورت گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم ابتدا منکر هرگونه بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، اعتراف کرد در فروشگاه خود با افراد آشنا شده و سپس در شبکه‌های اجتماعی با معرفی خود به عنوان مسئولین نهادها و ارگان‌ها در پست‌های مختلف و پس از جلب اعتماد قربانیان از آنان سوءاستفاده می‌کرد.

وی به متخلفان فضای مجازی هشدار داد و گفت: افرادی که بخواهند با ترفندهای مختلف اقدام به سوءاستفاده یا کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی نمایند، پلیس فتا با آن‌ها در چهارچوب قانون برخوردی قاطع خواهد کرد.

 

کشف نزدیک به ۳ کیلوگرم هروئین در عملیات پلیس ملکان 

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از شناسایی و دستگیری ۲ توزیع‌کننده موادمخدر صنعتی و کشف ۲کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین در عملیات پلیس خبر داد. 

سرهنگ عادل ولیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و انتقال موادمخدر در محورهای مواصلاتی شهرستان ملکان بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت. 

وی در ادامه افزود: تیمی از مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر ملکان، به محل عبور محموله موردنظر در محورهای مواصلاتی شهرستان اعزام و خودروی مذکور را متوقف کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۲ توزیع‌کننده عمده موادمخدر در این عملیات پلیسی گفت: در بازرسی از خودرو توقیفی ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین کشف شد.

 

توقیف خودروی سواری حاوی مواد شوینده و بهداشتی خارجی قاچاق در شهرستان جلفا 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان آذربایجان شرقی از کشف یک دستگاه خودرو سواری حامل مواد شوینده و بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ جعفر اقربائی فام در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: کارآگاهان پلیس گمرک جلفا در حین کنترل کامیون‌ها و سواری‌های خروجی به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ خارجی قاچاق را شناسایی که با هماهنگی مراجع قضایی پس از بازرسی داخل خودرو مقدار ۲هزار و ۹۰۹ عدد انواع مواد شوینده و بهداشتی به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

وی افزود: در این خصوص خودرو فوق، توقیف و یک نفر متهم دستگیر به همراه پرونده‌ای متشکله تحویل مراجع قضایی شد.

 

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۶ فقره سرقت در شهرستان مرند

فرمانده انتظامی مرند از دستگیری ۳ سارق اماکن خصوصی با ۲۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان مرند، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از بررسی‌های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی و فنی سه‌ سارق حرفه‌ای را شناسایی که پس از هماهنگی‌های قضائی، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند. 

وی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۲۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

دستگیری سارقان با ۱۴ فقره سرقت در شهرستان مراغه 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای خانه باغ‌ها و معابر عمومی با ۱۴ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر اذعان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خانه باغ‌ها و معابر عمومی در حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموارن با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی پلیسی با شگردهای خاص، ۲سارق حرفه‌ای را در این رابطه شناسایی، دستگیر و در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس، متهمان به ۱۴ فقره سرقت اماکن خصوص و خانه باغ با همدستی یک نفر مالخر معترف شدند.

وی اضافه کرد: ضمن دستگیری مالخر، از مخفیگاه آن‌ها مقادیر قابل توجهی اقلام مسروقه شامل انواع دینام، سیم کابل، پمپ وشلنگ آب، کپسول گاز، بیل، کلنگ و… به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه بیان کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]