فوری / یحیی سنوار، رهبر حماس شهید شد؟

خبرگزاری رويترز به نقل از دو مقام آگاه گزارش داده که به کابینه امنیتی اسرائیل اطلاع داده شده که یحیی سنوار «به احتمال زیاد شهید شده است.»

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که در جریان حملات جنگنده‌های رژیم در نوار غزه ۳ نفر جان‌شان را از دست دادند و ارتش اسرائیل و شین‌بت درحال بررسی این احتمال هستند که یکی از آن‌ها یحیی السنوار باشد. 

 یحیی سنوار کیست؟

یحیی إبراهیم حسن السِنوار (زاده ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲) که با کنیه ابو ابراهیم شناخته می‌شود. رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس حکومت حماس در نوار غزه است. سنوار، بنیان‌گذار سرویس امنیتی حماس، با نام «مجد» است که با پرونده‌های امنیت داخلی سر و کار دارد.اسرائیل بارها وعدهٔ حذف سنوار را داده و او را مسئول ویرانی نوار غزه معرفی کرده است. او در صدر فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار دارد. سنوار گفته است که اسرائیل باید نابود شود و تأکید کرده که جایی برای یهودیان در فلسطین نیست.

شهادت یحیی سنوار صحت دارد؟

به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل نیروهای اسرائیلی در جریان عملیات شامگاه چهارشنبه اطلاعی از حضور سنوار در ساختمان مورد حمله نداشتند، اما پس از بررسی محل متوجه شدند که یکی از کشته‌شدگان شباهت زیادی به او دارد.

هنوز خبری در این رابطه منتشر نشده است. این گزارش درحال به روزرسانی است.

ساعت:۲۱:۱۰
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای ارتش این رژیم درباره ترور یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، آن را تایید کرد. نتانیاهو مدعی شد: سنوار حذف شد اما ماموریت ما تمام نشده است و باید اسیران را برگردانیم. کار تمام نشده است! وی در ادامه خطاب به حماس مدعی شد : ربوده‌شدگان را آزاد کنید و ما اجازه می‌دهیم زنده بمانید. حماس دیگر در غزه حکمرانی نخواهد کرد. خاورمیانه حالا فرصت متوقف کردن محور شرارت و ایجاد صلح و سعادت را دارد. برای همه روشن شده که چرا هنوز جنگ متوقف نشده است. تا آزادی اسیران با تمام قدرت ادامه خواهیم داد.

ساعت:۲۱:۰۰
یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در کنفرانس خبری از مرز غزه رسما مدعی شهادت یحیی السنوار شد و گفت که از عناصر ارتش و شاباک به دلیل انجام این عملیات ترور تشکر می‌کند. او مدعی شد که سنوار همواره تحت تعقیب عناصر رژیم اسرائیل بود. گالانت گفت که ترور السنوار پیامی به خانواده اسرای اسرائیل است مبنی بر اینکه این رژیم برای بازگرداندن این اسرا هر کاری می‌کند

ساعت:۲۰:۳۶

الحدث عربستان: پیکر یحیی سنوار به اسرائیل منتقل شده است.

ساعت:۲۰:۳۳

رویترز اعلام کرد اعضای کابینه امنیتی اسرائیل به طور اختصاصی مطلع شده اند که سنوار کشته شده است.

ساعت:۲۰:۳۲

رویترز به نقل از برخی منابع حماس: شواهد نشان می دهد که سنوار کشته شده است.

ساعت:۲۰:۲۴

اسرائیل اعلام کرد نتیجه «دی ان ای» سنوار تا ۴ ساعت آینده اعلام می شود.

 
 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]