آمریکا به این کشور موشک دوربرد فروخت

استرالیا سه‌شنبه اعلام کرد که در بحبوحه افزایش تنش‌های در منطقه آسیاپاسیفیک ۴.۷ میلیارد دلار موشک‌های پیشرفته میان‌برد و دوربرد از آمریکا خریداری می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این قرارداد تسلیحاتی به نیروی دریایی استرالیا کمک کند تا در راستای راهبرد جدید این کشور به منظنور ایجاد بازدارندگی در مقابل «تاکتیک‌های قهری» چین در منطقه به سلاح‌های جدید مجهز شود.

کانبرا گفت که هفت میلیارد دلار استرالیا (معادل ۴.۷ میلیارد دلار آمریکا) صرف خرید موشک‌های اس‌ام-۶ و موشک‌های میان‌برد اس‌ام-۲ بلاک ۳سی می‌کند.

«پت کانروی» وزیر صنایع دفاعی استرالیا که به واشنگتن سفر کرده است، گفت: استرالیا با پیچیده‌ترین محیط ژئواستراتژیک پس از جنگ جهانی دوم مواجه است.

وی افزود: این موشک‌ها که در دنیا پیشتاز هستند، استرالیایی‌ها در امان نگه داشته، در مقابل هر دشمنی بازدارندگی ایجاد کرده و همچنین در عصر موشک‌ها از منافع ملی استرالیا دفاع خواهند کرد.

استرالیا در ماه آوریل از راهبرد دفاعی جدید خود رونمایی کرد که بر اساس آن بر افزایش قابل توجه هزینه‌های دفاعی به منظور کاهش آسیب‌پذیری این کشور در مقابل دشمنانی که در تجارت اخلال ایجاد کدره و مانع دسترسی کانبرا به مسیرهای حیاتی دریایی و هوایی می‌شوند، تاکید شده است.

علاوه بر این، استرلیا قصد دارد در چارچوب توافقنامه سه‌جانبه با آمریکا و انگلیس موسوم به AUKUS زیردریایی‌های هسته‌ای رادارگریز را نیز به کار بگیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]