آفیس ۲۰۲۴ در دسترس کاربران مک و IOS قرار گرفت!

نسخه‌ی پایه‌ی آفیس ۲۰۲۴ با قیمت ۱۵۰ دلار به‌فروش می‌رسد و بهبودها و قابلیت‌های جدیدی برای ورد، پاورپوینت و سایر نرم‌افزارهای مجموعه به‌ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، مایکروسافت این هفته نسخه‌ی جدیدی از آفیس را برای کاربرانی که تمایلی به پرداخت هزینه‌ی اشتراک Microsoft 365 ندارند منتشر کرد. این نسخه‌ی مستقل با نام Office 2024 برای کاربران خانگی و کسب‌وکارهای کوچک دردسترس قرار گرفته است و شامل نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده از ورد، اکسل، پاورپوینت، وان‌نوت و اوت‌لوک برای هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز می‌شود.

آفیس ۲۰۲۴ مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌هایی که مایکروسافت طی چند سال گذشته برای مشترکین Microsoft 365 ارائه کرده را در خود جا داده است. جدیدترین نسخه‌ی مستقل آفیس پیش‌از این در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و این آپدیت اخیر شامل بهبودهایی در هسته‌ی برنامه‌ها، تغییرات رابط کاربری و موارد دیگر است.

آفیس ۲۰۲۴ در دسترس کاربران مک و IOS قرار گرفت!

آفیس ۲۰۲۴ با تم پیش‌فرض جدیدی بر اساس زبان طراحی مدرن Fluent مایکروسافت ارائه می‌شود که با تغییرات بصری ویندوز ۱۱ نیز مطابقت دارد. غول فناوری اهل ردموند در این به‌روزرسانی بر ارائه‌ی قابلیت‌های جدید برای کمک به کاربران آفیس برای یافتن مشکلات احتمالی دسترسی به اسناد، اسلایدها، فایل‌های اکسل و ایمیل‌ها تمرکز کرده است.

مهم‌ترین تغییرات آفیس ۲۰۲۴ را می‌توان در اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک مشاهده کرد. مایکروسافت در اکسل توابع جدیدی را برای استفاده از متن و آرایه‌ها اضافه کرده و تابع جدید IMAGE نیز برای دریافت تصاویر از وب درنظر گرفته شده است. اکسل ۲۰۲۴ همچنین می‌تواند از آرایه‌های دینامیک در نمودارهایی که به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند بهره ببرد. مایکروسافت ادعا می‌کند که سرعت و پایداری کلی این نرم‌افزار نیز بهبود یافته است.

آفیس ۲۰۲۴ در دسترس کاربران مک و IOS قرار گرفت!

مایکروسافت قابلیت Cameo را به پاورپوینت اضافه کرده است که امکان افزودن نمای زنده‌ی دوربین به اسلایدها را فراهم می‌کند. پاورپوینت همچنین از قابلیت ضبط استودیویی جدیدی بهره می‌برد که امکاناتی مثل ضبط صدا، انیمیشن، انتقال و جوهر دیجیتال را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، می‌توانید به فایل‌های ویدئویی و صوتی موجود در اسلایدها زیرنویس اضافه کنید.

مایکروسافت می‌گوید، بهبودهایی را در قابلیت جستجوی اوت‌لوک ۲۰۲۴ اعمال کرده است تا کاربران نتایج مرتبط‌تری را برای پیام‌ها، پیوست‌ها، مخاطبین و یادداشت‌های تقویم دریافت کنند. کاربران مک می‌توانند ژست حرکتی کشیدن انگشت به چپ و راست را در اوت‌لوک شخصی‌سازی کنند.

آفیس ۲۰۲۴ در دسترس کاربران مک و IOS قرار گرفت!

اکنون می‌توانید در ورد، اکسل و پاورپوینت، به‌راحتی تصویری را از دستگاه اندرویدی وارد کنید و مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌ی ۱٫۴ فرمت OpenDocument (ODF) را نیز اضافه کرده است. علاوه‌بر این ورد و پاورپوینت امکان لایک‌کردن و واکنش به نظرات موجود در اسناد را ارائه می‌دهند.

کاربران ورد ۲۰۲۴ قادر خواهند بود درصورت خرابی کامپیوتر شخصی، اسناد خود را بازیابی کنند. ورد به‌طور خودکار تمام اسنادی را که قبل از خرابی کامپیوتر شخصی، قطع برق یا بسته‌شدن غیرمنتظره‌ی این نرم‌افزار باز بوده‌اند به کاربر نشان دهد. کاربران وان‌نوت ۲۰۲۴ نیز می‌توانند از ابزارهای جدید برای ترسیم اشکال و نوشتن متن استفاده کنند.

آفیس ۲۰۲۴ به مایکروسافت اکانت و اتصال به اینترنت نیاز دارد. اما درصورتی‌که مشابه آفیس ۲۰۲۱ باشد فقط برای نصب، فعال‌سازی و دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی به اینترنت نیاز خواهید داشت. آفیس ۲۰۲۴ روی ویندوز ۱۰ و ۱۱ و همچنین روی سه نسخه‌ی اخیر macOS اجرا می‌شود.

آفیس ۲۰۲۴ در دو نسخه ارائه خواهد شد. نسخه‌ی Office Home 2024 با قیمت ۱۵۰ دلار که شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و وان‌نوت برای کامپیوترهای ویندوزی یا مک می‌شود. اگر به اوت‌لوک نیاز دارید، باید نسخه‌ی Office Home and Business 2024 را با قیمت ۲۵۰ دلار خریداری کنید.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]