همکاری مبتکرانه ربات و پهپاد در آمریکا

ربات تحویل دهنده غذا را از رستوران دریافت می‌کند، آن را در یک نقطه مخصوص به پهپاد تحویل می‌دهد و سپس پهپاد آن را به مشتری تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه هنوز رایج نشده است، اما مدتی است که ربات‌های خودران کالاها و غذاها را به مشتریان محلی تحویل می‌دهند. در عین حال، بسته‌ها نیز با پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین جابجا می‌شوند. اکنون شرکت‌های سرو روبوتیکس(Serve Robotics) و وینگ اوییشن(Wing Aviation) آماده ادغام شدن با هم هستند.

بر اساس گزارش ایسنا، شرکت وینگ که متعلق به شرکت مادر گوگل یعنی شرکت الفابت(Alphabet) است، از سال ۲۰۱۸ بسته‌های کوچک را با پهپاد به صورت هوایی جابجا کرده است. پهپادهای خودران این شرکت از آن زمان تاکنون هر چیزی از جمله دارو، کتاب، قهوه‌های داغ و کلوچه‌های تازه را به صدها هزار مشتری در استرالیا، ایالات متحده، فنلاند و ایرلند تحویل داده‌اند.

از طرفی، ربات‌های تحویل دهنده شرکت سرو روبوتیکس با پشتیبانی شرکت اوبر(Uber) مدت زمان زیادی نیست که در پیاده‌روهای ایالات متحده حرکت می‌کنند، اما این شرکت ده‌ها هزار تحویل را برای شرکای سازمانی خود انجام داده است. اکنون این دو شرکت در حال ادغام هستند تا دسترسی ربات‌های تحویل دهنده در دالاس تگزاس را توسعه دهند.

در یک پروژه آزمایشی، سفارش‌های غذایی توسط ربات‌های شرکت سرو از رستوران‌ها تحویل گرفته می‌شوند. سپس راه خود را به سوی یک ایستگاه تحویل به پهپاد در فاصله چند صد متری رستوران پیش می‌گیرند و پهپادهای شرکت وینگ تحویل می‌شوند. سپس پهپاد به هوا می‌رود تا غذا را تا شعاع ۶ مایلی به مشتریان تحویل دهد.

همکاری مبتکرانه ربات و پهپاد در آمریکا

علی کاشانی مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت سرو می‌گوید: ما از شراکت با وینگ برای ارائه یک تجربه تحویل چند وجهی که بازار ما را از تقریباً نیمی از تمام تحویل‌های غذایی که در فاصله ۲ مایلی یک رستوران قرار دارند، تا تحویل خودکار ۳۰ دقیقه‌ای در کل شهر گسترش می‌دهد، هیجان‌زده هستیم.

آدام وودورث(Adam Woodworth) مدیر عامل وینگ نیز گفت: ما امیدواریم از طریق این مشارکت آزمایشی بتوانیم به مشتریان بیشتری در مناطق بسیار شلوغ دسترسی پیدا کنیم و در عین حال از شرکت سرو در تلاش برای گسترش شعاع تحویل خود پشتیبانی کنیم.

این روش همکاری ربات با پهپاد نیاز کسب ‌و کارها به سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های اضافی برای پشتیبانی از تحویل‌های گسترده‌تر را برجسته می‌کند و در عین حال نشان می‌دهد که هزینه‌های اپراتورهای خدمات و مشتریان می‌تواند کاهش یابد.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]