ایراد بزرگ ربات‌های ایلان ماسک عیان شد

در رویداد «We, Robot» تسلا، گروهی از ربات‌های انسان‌نما اپتیموس (Optimus) نیز حضور داشتند که برای مهمانان نوشیدنی سرو می‌کردند و با آن‌ها مشغول بازی و صحبت شدند؛ اما نکته عجیب این بود که این ربات‌ها می‌توانستند با دیگران حرف بزنند. بااین‌حال اکنون به نظر می‌رسد که این ربات‌ها یک دستیار انسانی از راه دور نیز داشته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از حاضران در رویداد متوجه شده است که اپتیموس در برخی موارد از راه دور توسط انسان کنترل می‌شد. «آدام جوناس»، تحلیلگر مورگان استنلی، نیز می‌گوید که ربات‌های تسلا «به tele-ops (مداخله و کمک انسانی) متکی بودند.» دلایل آشکاری برای این ادعا وجود دارد؛ برای مثال ربات‌ها همه صداهای متفاوتی داشتند یا اینکه پاسخ‌های آن‌ها فوری بود و صدا نیز با حرکاتشان دقیقاً مطابق بود.

به نقل از دیجیاتو، البته به نظر نمی‌رسد که تسلا تمام تلاش خود را کرده باشد تا کسی متوجه این امر نشود و فکر کند ربات‌های اپتیموس کاملاً به تنهایی عمل می‌کنند. به گفته Jalopnik وقتی شخصی از ربات تسلا پرسید که چقدر توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود، اپتیموس گفت «شاید کمی»؛ مطمئناً اگر هوش مصنوعی مسئول کنترل ربات باشد، چنین پاسخی نمی‌داد. همچنین یک ربات دیگر به یکی از حاضران گفت: «امروز، یک انسان به من کمک می‌کند» و اضافه کرد که کاملاً مستقل نیست.

ربات‌های اپتیموس و دستیار از راه دور انسان

اولین باری که «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، می‌خواست ربات انسان‌نمای این شرکت را در یک رویداد معرفی کند؛ آشکارا انسانی را آورد که لباس ربات پوشیده بود و در صحنه می‌رقصید. بنابراین جای تعجب نیست که در رویداد اخیر نیز چنین کاری در ابعاد دیگری اجرایی شده باشد. البته افرادی که به این رویداد رفتند، به نظر نمی‌رسید که از این موضوع ناراحت باشند.

بااین‌حال رویداد «We, Robot» بر معرفی خودروهای جدید تسلا، یعنی سایبرکپ و روبوون متمرکز بود و ربات‌های اپتیموس نقش‌های حاشیه‌ای این رویداد را به عهده داشتند.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]