اتحاد قرمز و آبی علیه دشمن مشترک

هیچ‌چیز مانند دشمن مشترک نمی‌تواند دو رقیب را متحد کند. این دقیقاً همان دلیلی است که شرکت‌های اینتل و AMD را به اتحاد علیه ARM سوق داده است.

به گزارش خبرآنلاین، اینتل و AMD که از قضا رابطه چندان دوستانه‌ای نیز با هم نداشته‌اند، در جایگاه رهبران گروه جدید اکوسیستم x86 انتخاب شده‌اند. هدف این گروه که نام کامل آن x86 Ecosystem Advisory Group است، شکل‌دادن آینده پرکاربردترین معماری محاسباتی جهان اعلام شده است. در واقع این شرکت‌ها قصد دارند از معماری x86 در برابر پلتفرم‌های ARM دفاع کنند. ARM به‌تازگی اعلام کرده قصد دارد تسلط بیش از چهاردهه‌ای معماری x86 را به چالش بکشد.

به نقل از دیجیاتو، البته اینتل و AMD تنها اعضای کارگروه x86 نیستند و این کارگروه درحال‌حاضر بسیاری از غول‌های فناوری را دربرگرفته؛ ازجمله متا، گوگل، مایکروسافت، لنوو، دل و بسیاری دیگر از شرکت‌ها. اخبار تشکیل کارگروه x86 در کنفرانس Tech World 2024 لنوو در شهر واشنگتن اعلام شد و مدیرعامل‌های اینتل و AMD با حضور در این کنفرانس اعلام کردند معماری x86 هنوز «سالم و زنده» است.

براساس بیانیه مطبوعاتی که روی خروجی وب‌سایت AMD قرار گرفته است، هدف این گروه افزایش سازگاری، پیش‌بینی‌پذیری و ثبات در محصولات x86 است. این گروه همچنین قصد دارد از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار x86 بازخوردهایی بگیرد تا درنهایت بتواند راهنمای ساده‌سازی‌شده‌ای را در دسترس عموم قرار دهد. هدف از این کار استانداردسازی رابط‌ها در خطوط تولید AMD و اینتل است.

ARM طی سال‌های اخیر توانسته نفوذش در صنعت تراشه را گسترش دهد و محبوبیت تراشه‌های یکپارچه مبتنی‌بر معماری این شرکت درحال افزایش است؛ برای مثال، اپل به همکاری با اینتل پایان داد و در تراشه‌های خود سراغ استفاده از معماری ARM رفت. کوالکام نیز از دیگر شرکت‌هایی است که باتکیه‌بر معماری ARM توانسته تراشه‌های جدیدی برای ویندوز توسعه دهد.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]