حمله‌ به سپر آهنین اسرائیل از زاویه‌ای متفاوت

هکرهای ناشناس ظاهرا با استفاده از ایمیل‌های فیشینگ که وانمود می‌کنند از سوی شرکت امنیت سایبری ESET‌ است، تلاش کردند سازمان‌های رژیم صهیونیستی را با بدافزار نابودکننده فایل‌ها و داده‌ها آلوده کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این ایمیل‌های مخرب که ظاهرا از سوی شرکت ESET ارسال شده اند، مدعی هستند دستگاه متعلق به دریافت‌کننده ایمیل، از سوی یک عامل تهدید تحت حمایتی دولتی، هدف قرار گرفته و در داخل ایمیل، یک فایل فشرده برای دانلود قرار دارد که ظاهرا در سرورهای ESET میزبانی شده است و به کمک درباره احیا از حمله کمک می‌کند.

به نقل از ایسنا، کوین بومونت، محقق امنیت سایبری که این عملیات را شناسایی کرده است، در وبلاگ خود گفت: این ایمیل‌ها می‌تواند دستگاه‌های قربانیان را به باج افزار ساختگی آلوده کند. به نظر می‌رسد هکرها، فایل‌های مخرب را در سرورهای ESET قرار داده اند که نشان می‌دهد آنها موفق شده اند دفاع‌های این شرکت را بشکنند.

شرکت امنیت سایبری ESET که در اسلوواکی مستقر است، اعلام کرد از این واقعه سایبری که هفته گذشته بر شرکت همکارش در «اسرائیل» تاثیر گذاشت، مطلع شده است. این شرکت، ادعای بومونت مبنی بر اینکه زیرساخت شاخه اسرائیلی این شرکت در این حمله، با رخنه روبرو شده است را رد کرد.

شرکت ESET از توضیحات بیشتر خودداری کرد و سوالات را به شرکت «کام سکیور» که توزیع کننده اسرائیلی این شرکت است، ارجاع داد.

این ایمیل‌ها ظاهرا در هشتم اکتبر، یک روز پس از سالروز عملیات طوفان الاقصی ارسال شده بودند. هنوز عامل این عملیات سایبری مشخص نیست اما تاکتیک‌های آن، مشابه گروه هکری حامی فلسطینیان به نام «حنظله» (Handala)است.

بر اساس گزارش ریکورد مدیا، این گروه در ژوئیه مسئولیت حمله‌ای را برعهده گرفت که در آن، خود را شرکت امنیت سایبری «کراود استرایک» جا زده بود و تلاش کرده بود بدافزار نابودکننده فایل‌ها و داده‌ها را در شبکه‌های اسرائیلی نصب کند. آنها همچنین مدعی انجام حملاتی به رادارهای سپر آهنین شده اند.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]