راه‌آهن شلمچه- بصره به منزله «نه بزرگ به جنگ» است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه ریلی شلمچه-بصره گفت: تکمیل و بهره برداری از این خط ریلی به معنی توسعه روابط و ترانزیت مسافر و کالا میان ایران و عراق است که امنیت را در پی دارد.

به گزارش بازار از وزارت راه و شهرسازی، «فرزانه صادق» امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران این وزارتخانه، تاکید کرد: باید قدم‌هایی در حیطه وظایف خود برداریم که باعث سربلندی و توسعه کشور شود.

وی با اشاره به اینکه هشت سال جنگ به کشور و مردم ما «تحمیل» شد، افزود: ما با دستان خالی به بهترین نحو ممکن، دفاع مقدس را رقم زدیم.

وی با بیان اینکه جنگ ابعاد مختلفی دارد، به تشریح برخی از این ابعاد پرداخت. «خانواده شهدا» یکی از ابعاد مدنظر وی بودند که او به عنوان یک فرزند شهید که در ۱۰ سالگی پدرش را از دست داد به خوبی می‎داند که طی ۳۰ سالی که از شهادت پدرش گذشته، چه زمان‎هایی از خانواده شهدا سراغ گرفته می‌شود.

صادق ادامه داد: «رشادت و غیرت» بعد دیگر جنگ است که مثال ملموسی برای نسل امروز کشور است که بدانند شهدای جنگ تحمیلی در اقتدا به امام حسین (ع) چگونه دفاع قدس را رقم زدند.

«مهندسی در جنگ» بعد دیگری بود که وزیر راه به آن اشاره کرد و گفت: پل‌های شناور و بیمارستان‌های صحرایی، گوشه‎هایی از مهندسی در جنگ بودند.

تفاهم‌نامه تامین مسکن ایثارگران

صادق در ادامه این مراسم از امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ایثارگران با بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: هیچ منتی بر سر خانواده معزز ایثارگران نیست، بلکه وزارت راه و شهرسازی به وظایف عقب مانده قانونی خود عمل کرده است. خوشحالم که پس از گذشت قریب به دو دهه، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی می‌شود و عقب ماندگی در اجرای این تکلیف قانونی، جبران خواهد شد.

وی افزود: از مجموع ۲۰۰ هزار نفری که مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌شوند تا کنون نسبت به ۸۰ هزار نفر تعهدات انجام شده است و ۱۲۰ هزارنفر مغفول مانده‎اند که ۲۰ هزار نفر از آنان مستاجر هستند و شخصاً موضوع تامین مسکن برای این عزیزان را پیگیری خواهم کرد.

عراق جنگ را به ما تحمیل کرد اما امروز توسعه اش را مدیون ما می‌داند

صادق در ادامه این نشست به سفر هیات دولت به کشور عراق در هفته گذشته اشاره کرد و با اشاره به تقطیع سخنانش در این سفر گفت: به عنوان فرزند شهید، «زخم خورده» جنگ هستم و حضور در بغداد برایم سخت بود. وی توضیح داد: در سفری که به شهرهای بغداد، سلیمانیه، اربیل، بصره، نجف، کربلا و کاظمین به همراه رئیس جمهوری و هیات همراه داشتم، یک نکته بسیار چشمگیر این بود که کردها، سنی‌ها، شیعه‌ها و عرب‌ها تمام قد در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران سر خم کرده و اقتدار ما را ستایش می‌کردند.

وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: در کشور همسایه از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی با افتخار یاد می‌کنند و توسعه خود را مدیون جان‌فشانی‌های ما می‌دانند.

وی با بیان اینکه «دفاع مقدس را تبریک می‌گویم؛ چرا که جنگ تحمیلی جای تبریک ندارد»؛ گفت: جنگ در هیچ کجای دنیا ستودنی نیست و آنچه با ارزش تلقی می‌‎شود؛ صلح و امنیت است. به دلیل همخوانی ذات بشر با صلح و دوستی است که امروزه جهانیان به خباثت رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه پی برده اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]