پیش‌بینی‌ تحقق ترانزیت جاده‌ای ۱۸ میلیون‌تنی تا پایان سال

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: روند ترانزیت کشور روبه‌رشد است و پیش‌بینی‌ها از تحقق ترانزیت جاده‌ای ۱۸ میلیون‌ تنی تا پایان سال جاری حکایت دارد.

به گزارش بازار، از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، «جواد هدایتی» در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات ترانزیت و مدیران پایانه‌های مرزی با بیان این‌که مدیریت واحد پایانه‌های مرزی منجر به رفع مسائل مرزی و بهبود روند خدمت‌رسانی در این پایانه‌ها می‌شود، افزود: ستاد ملی ترانزیت باید در گام نخست، در این زمینه تصمیمی اساسی بگیرد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مغفول و نیز تعمیق ظرفیت‌های جاری در حوزه ترانزیت، اظهار داشت: ارتقای کارکرد پایانه‌های مرزی در اولویت قرار دارد و طرح ساماندهی بسیاری از پایانه‌ها در دست اقدام است.

هدایتی، هدف از برگزاری این نشست را آمادگی برای جهش ترانزیت و ایجاد ساختار منسجم مدیریت ترانزیت در کشور ذکر کرد و گفت: با توجه‌ به اهمیت راهبردی جهش ترانزیت در توسعه اقتصادی و امنیتی کشور، برگزاری این نشست‌ها گامی موثر در تحقق اهداف برنامه هفتم و دستیابی به رشد پایدار در این حوزه است و می‌تواند در بهبود عملکرد و تسهیل همکاری‌های بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]