نرخ بیکاری ۲۵ استان تک رقمی شد

مطابق آخرین گزارش های مرکز آمار ایران حدود ۲۵استان بیکاری تک رقمی دارند و کمترین نرخ بیکاری برای استان مرکزی با ۴.۳ درصد و بیشترین نرخ بیکاری برای استان سیستان و بلوچستان با ۱۴درصد است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار تابستان ۱۴۰۳ منتشر شد. بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۷٫۵ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل ( تابستان ۱۴۰۲) ، ۰٫۴ درصد کاهش یافته است.

در تابستان ۱۴۰۳، به میزان ۴۱٫۷ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۲) ۰٫۱ افزایش یافته است.

بررسی های استانی حاکی از این است که نرخ بیکاری۲۵ استان تک رقمی شده است.

نرخ بیکاری استان ها در تابستان ۱۴۰۳ ، آذربایجان غربی۵٫۲ و تهران ۵٫۳ و خراسان رضوی۵٫۱و مرکزی۴٫۳وهمدان ۵٫۵ و قزوین۵٫۹وایلام۶٫۴ وخراسان جنوبی۶٫۱ و سمنان۶٫۲ و آذربایجان شرقی۷٫۵ و بوشهر۷٫۹ و خوزستان ۱۳٫۱ و اردبیل۱۰٫۶ و اصفهان ۹٫۲ و البرز۹٫۰ و چهارمحال بختیاری۹٫۴ و خراسان شمالی۶٫۸ و خوزستان۱۳٫۱ و زنجان۶٫۵ و سمنان ۶٫۲ و سیستان و بلوچستان۱۴ و فارس۶٫۷ و قم۱۰٫۹ و کرستان ۷٫۶ و کرمان ۸٫۲ و کرمانشاه ۱۲٫۶ و کهگیلویه و بویراحمد۹٫۰ و گلستان۷٫۹ و گیلان۸٫۴ و لرستان ۱۰٫۵  و مازندران۵٫۱ و هرمزگان۸٫۷ و یزد۶٫۳ می باشد.

کمترین نرخ بیکاری برای استان مرکزی با ۴٫۳ درصد و بیشترین نرخ بیکاری برای استان سیستان و بلوچستان با ۱۴درصد است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]