تخصیص منابع برای توسعه مشاغل خانگی

مطابق اظهارات معاون اشتغال وزارت کار منابع اعتباری تبصره ۱۸قانون بودجه ۱۴۰۲ابلاغ شد و منابع خوبی برای توسعه مشاغل خانگی منظور شده است که گامی برای حل مسئله تامین مالی است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشورها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است. تجربه کشورهای دیگر از مشاغل خانگی بیانگر این است که اگر به حوزه به درستی پرداخته شود می تواند بخشی از مشکلات اشتغال کشور را حل کند.

کشور چین توانست بعد از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بزرگی از جمله جنگ جهانی دوباره به اقتصاد خود رونق ببخشد. اما چگونه؟ در این کشور نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی بر همگان آشکار است.

محمود کریمی بیرانوند, معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روند کاهش نرخ بیکاری تابستان امسال ادامه یافت و به کمترین رقم در یک دهه اخیر رسید. 

 بیرانوند  با بیان اینکه نرخ بیکاری در تابستان امسال ۷٫۵ درصد گزارش شد افزود: این شاخص در ۲۶استان تک رقمی است.  نرخ بیکاری در قشر زنان و جوانان کاهشی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تابستان ۱۴۰۰نرخ بیکاری کشور ۹٫۶ درصد بود که تابستان امسال بیش از ۲درصد کاهش یافت.

بیرانوند افزود: نسبت اشتغال نیز در کشور  نسبت به سال ۱۴۰۰افزایش یافت، بدان معنا که ترکیب جمعیت شاغل رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: منابع اعتباری تبصره ۱۸قانون بودجه ۱۴۰۲ابلاغ شد و منابع خوبی برای توسعه مشاغل خانگی منظور شده است که گامی برای حل مسئله تامین مالی است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]