۳۳درصد به کارگماردگان کاریابی ها تحصیلات عالیه داشتند

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار از به کارگماری۳۳درصدی افراد دارای تحصیلات تکمیلی از طریق کاریابی ها خبر داد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،مطابق آمارها در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰درصد نیروی کار از طریق کاریابی ها مشغول کار می شوند. در واقع کاریابی ها نقش مهمی در تأمین نیروی کار مورد نیاز برای جوانان و فرصت های شغلی به کارجویان دارند.

یکی از مزایای موسسات کاریابی، برقراری ارتباط موثر میان کارجو و کارفرماست که نقش تاثیرگذاری در کاهش میزان نرخ بیکاری دارد. یافتن شغل توسط موسسات کاریابی باعث تسریع استخدام کارجویان در سراسر کشور و کاهش نرخ بیکاری در کل کشور می‌شود.

 موضوع شناسایی و ارائه فرصت‌های کسب و کار از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌ها را با هدف ایجاد شغل مناسب برای جویندگان کار طی سال های قبل مورد توجه وزارت کار بوده است.

در همین راستا، سامانه جست وجوی شغل به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir با هدف اتصال کارجو به کارفرما و به اشتراک‌گذاری موثر فرصت‌های شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده و کارفرمایان و کارجویان می‌توانند با ثبت اطلاعات فردی و شغلی موردنیاز خود با دفاتر کاریابی هماهنگ شده و اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار انجام دهند.

*راه اندازی نسخه موبایل سامانه جست وجوی شغل

امید ملک، مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی نسخه موبایلی سامانه جستجوی شغل( وب اپلیکیشن) با هدف تسهیل در ارائه خدمات مطلوب کاریابی و اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و در نهایت ایجاد شفافیت و پویایی در بازار کار، خبر داد.

وی گفت: اقدامات متنوعی در سال ۱۴۰۳ به منظور افزایش کیفیت و کمیت خدمات اشتغال و کاریابی و بهبود قابلیت های سامانه جستجوی شغل­ ازجمله صحت سنجی سوابق هویتی، تحصیلی، مهارتی ،شغلی و … کارجویان از طریق اتصال به سامانه های مختلف، سیستمی نمودن فرآیند لغو تعهد خدمت آموزش رایگان فارغ التحصیلان دانشگاهی و به انجام رسیده است تا شاهد تسهیل خدمت رسانی به ذینفعان و امکان سیاستگذاری و برنامه ریزی موثر و درست در بازار کار باشیم.

وی بیان کرد:  نتایج گزارشات حاکی از به کارگماری تعداد ۲۰۳۱۴ نفر زن(۳۹درصد) و تعداد ۳۲۰۷۵ نفر مرد(۶۱درصد) نزد کارفرمایان بوده و همچنین قابل ذکر است تعداد ۱۷۱۴۲ نفر از بکارگمارده شدگان( معادل ۳۳ درصد) نیز دارای تحصیلات عالیه بوده اند که بالاترین آن به مقطع تحصیلی لیسانس با تعداد ۱۲۰۲۰ نفر اختصاص دارد.

ملک  از اشتغال تعداد ۲۸۵۹۹ نفر معادل ۵۵ درصد در بخش صنعت و تعداد ۲۲۰۷۷ نفر معادل ۴۲ درصد در بخش خدمات  و همچنین ۱۶۶۰ نفر معادل ۳ درصد در بخش کشاورزی خبر داد.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]