کشف جسد چهارمین صیاد دیلمی در آبهای خلیج فارس
پیکر چهارمین صیاد دیلمی پس از 20 ساعت تلاش بیوقفه نیروهای امداد و نجات در عملیات گسترده جستوجو، از آبهای خلیج فارس کشف و به بندر دیلم منتقل شد تا پرونده حادثه تلخ غرق شدن چهارنفر از صیادان دیلمی به نقطه پایانی برسد.
اسماعیل کاظمی فرماندار دیلم در گفتوگو با خبرنگار تسنیم با ابراز تأسف عمیق و تسلیت به خانوادههای داغدار صیادان مغروق، جزییات روند عملیات جستوجو را تشریح کرد.
به گفته فرماندار دیلم ، بامداد چهارم آبانماه بود که 4 صیاد دیلمی با یک فروند قایق از بندر دیلم عازم دریا شدند اما حوالی غروب سهشنبه ششم آبانماه و پس از اعلام خانوادههای مفقودشدگان، عملیات امداد و نجات با مشارکت گسترده دستگاههای عملیاتی آغاز شد.
در این عملیات مشترک که با حضور شناورهای ناجی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره بندر دیلم، مراکز جستوجو و نجات دریایی بوشهر و بندر امام خمینی (ره)، شناورهای صیادی و همکاری نیروهای انتظامی، دریابانی و همچنین لنجداران محلی صورت گرفت، لاشه قایق صیادان در سواحل خلیجفارس حوالی بندر هندیجان استان خوزستان شناسایی و پیکر سه صیاد مغروق همان جا یافت شد.
فرماندار دیلم اظهار داشت: سرانجام امشب پس از 20 ساعت جستوجو بیوقفه و هدایت لحظهبهلحظه عملیات در مرکز کنترل ترافیک دریایی اداره بندر دیلم، پیکر چهارمین صیاد مفقود شده نیز پیدا شد و به بندر دیلم منتقل یافت.
اسماعیل کاظمی با قدردانی ویژه از مشارکت بیدریغ اداره بندر دیلم، اداره شیلات، شرکتهای تعاونی صیادی، لنجداران، تیمهای امداد و نجات، نیروهای انتظامی، دریابانی، قضایی و شناورهای مجهز به دوربین دید در شب، همراهی همه دستگاهها را در این عملیات انسانی ستود.
فرماندار دیلم با هشدار به جامعه صیادی و ساکنان ساحلنشین، از همگان خواست با رعایت دقیق ضوابط و مقررات دریانوردی و ایمنی، از وقوع حوادث مشابه جلوگیری کنند.
وی همچنین بر اساس شواهد اولیه احتمال برخورد قایق صیادان با یک جسم سخت را بهعنوان علت حادثه مطرح کرد و اعلام داشت بررسی دقیق این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0