اخبار اقتصادی امروز: 151
  • تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    وام بانک مرکزی به شرکت ملی نفت ایران/ تولید نفت به ۲۵۰ هزار بشکه در روز برسد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه به منظور افزایش تولید نفت خام میادین نسبت به پرداخت تسهیلات به شرکت ملی نفت ایران به مبلغ سه میلیارد دلار اقدام می‌کند.

    به گزارش اکوایران،‌ شورای اقتصاد به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در جلسه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ و بر مبنای درخواست خرداد ماه وزارت نفت، طرح «ضربتی جهش تولید نفت خام به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز» را تصویب کرد.

    بر اساس این گزارش؛ سید حمید پورمحمدی، رییس سازمان برنامه و بودجه دولت چهاردهم در ابلاغیه‌ای خطاب به وزارت نفت اعلام کرد: بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳، به منظور افزایش تولید نفت خام میادین به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز از تولید پایه یک میلیون و ۹۳۹ هزار بشکه در روز به ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار بشکه در روز، نسبت به پرداخت تسهیلات به شرکت ملی نفت ایران به مبلغ ۳ میلیارد دلار از طریق بانک‌های عامل اقدام می‌کند، بانک مرکزی مجاز است به تشخیص خود با استفاده از انواع راهکارها نسبت به تامین مالی طرح مزبور اقدام کند.

    در این نامه تاکید شده، پرداخت تسهیلات مزبور در چارچوب تفاهم نامه مابین بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و شرکت ملی نفت ایران درخصوص اجرای طرح ضربتی جهش تولید نفت خام به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز صورت می‌پذیرد.

    photo_2024-09-15_12-00-52

    photo_2024-09-15_12-00-51

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    تولید بنزین عجیب در ایران!
    29 - شهریور - 1403

    تولید بنزین عجیب در ایران!

    واردات گاز از ترکمنستان نیاز به زمان بندی دارد، افزایش ۶ درصدی ورودی سد‌ها و تولید بنزین با اکتان پایین به دلیل جبران ناترازی از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

    تاکید هند بر ادامه خرید نفت ارزان روسیه
    28 - شهریور - 1403

    تاکید هند بر ادامه خرید نفت ارزان روسیه

    وزیر نفت هند روز سه شنبه اعلام کرد هند آماده ادامه خرید نفت از شرکت‌های روسی است که اجازه دارند چنین فروشی را انجام دهند.

    اولین همایش جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق برگزار شد
    28 - شهریور - 1403

    اولین همایش جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق برگزار شد

    نخستین همایش جایزه ملی بهره وری انرژی برق در تاریخ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

    انرژی ارزان و رشد مصرف، دو عامل ناترازی/ نیاز ۳۰ میلیارد دلاری صنعت برق به سرمایه‌گذاری
    27 - شهریور - 1403

    انرژی ارزان و رشد مصرف، دو عامل ناترازی/ نیاز ۳۰ میلیارد دلاری صنعت برق به سرمایه‌گذاری

    پیچ تند ناترازی کشور را در همه بخش‌ها درگیر کرده است. از همه مهم‌تر، اما ناترازی در حوزه عمومی انرژی است. در جایی که شهروندان و بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به انرژی نیاز دارند، اما با کسری و قطع آن مواجه‌اند. برق یکی از انرژی‌های مورد نظر است که در سال‌های اخیر دچار ناترازی است. گزارش امروز دیوان محاسبات کشور در مورد دلایل ناترازی در برق نشان می‌دهد دولت ۶۳ همت بدهی به صنعت برق دارد و بخش خصوصی هم علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در این حوزه ندارد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا