میزان افزایش قیمت بنزین فاش شد + جدول

افزایش قیمت بنزین به طور قطعی اعلام شده و قرار است در سال آینده به مرحله اجرا درآید. یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشت که این افزایش به گونه‌ای خواهد بود که تأثیری منفی بر اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم نگذارد.

 علی‌اصغر نخعی راد، نماینده مشهد و عضو کمیسیون شوراهای مجلس، تصریح کرد که قیمت بنزین در سال آینده افزایش خواهد یافت و از مردم خواست تا به شایعات توجه نکنند و به تصمیمات قانونی مجلس اعتماد داشته باشند.

وی افزود که این افزایش قیمت به گونه‌ای خواهد بود که مردم تحت فشار اقتصادی قرار نگیرند و تاثیرات تورمی زیادی بر اقتصاد نداشته باشد.او همچنین بر لزوم حفظ آرامش در جامعه تأکید کرد و خبر از عدم افزایش قیمت بنزین در سال جاری داد.

‌وی افزود: این افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصد خواهد بود و کمتر از نرخ تورم است تا فشار زیادی بر اقتصاد و مردم وارد نشود.

قیمت بنزین در ایران از موضوعات جنجال‌ساز ایران بعد از دهه هشتاد به‌شمار می‌رود. به گفتهٔ وزیر نفت دولت دوازدهم قیمت تمام‌شدهٔ هر لیتر بنزین برای دولت ایران ۲۰۰۰ تومان است.در حال حاضر بنزین معمولی با قیمت سهمیه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی با قیمت آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان توزیع می‌شود؛ قیمت بنزین سوپر نیز ۳۵۰۰ تومان است.

آیا قیمت بنزین در دولت مسعود پزشکیان افزایش می یابد؟

با توجه به اینکه برای چندمین بار موضوع قیمت بنزین مطرح شده است، به نظر می رسد آنچه در تفکرات دولت چهاردهم و مسعود پزشکیان درباره بنزین وجود دارد این است که قیمت این حامل انرژی واقعی نیست و بلاخره باید یک افزایشی داده شود. همچنین در صحبت های محسن پاک نژاد وزیر نفت نیز اعلام شده است که “هم‌اکنون” هرگز راهکارهای قیمتی برای رفع ناترازی بنزین مدنظر نیست. یعنی ممکن است در آینده این اتفاق بیفتد ولی آنچه مهم است این است که این کار قطعا با اطلاع قبلی و رضایت مردم احتمالا انجام خواهد شد.

سال نرخ آزاد به ریال نرخ سهمیه‌ای
۱۳۵۷ ۱۰  
۱۳۵۹ ۳۰  
۱۳۶۹ ۵۰  
۱۳۷۴ ۱۰۰  
۱۳۷۶ ۱۶۰  
۱۳۷۷ ۲۰۰  
۱۳۷۸ ۳۵۰  
۱۳۷۹ ۳۸۵  
۱۳۸۰ ۳۸۰  
۱۳۸۱ ۵۰۰  
۱۳۸۲ ۶۵۰  
۱۳۸۳ ۸۰۰  
۱۳۸۶   ۱۰۰۰
۱۳۸۷ ۴۰۰۰ ۱۰۰۰
۱۳۸۹ ۷۰۰۰ ۴۰۰۰
۱۳۹۳ ۱۰۰۰۰ ۷۰۰۰
۱۳۹۴ ۱۰۰۰۰  
۱۳۹۸ ۳۰۰۰۰ ۱۵۰۰۰

 

 

 


منبع:

رکنا



کدخبر:
۳۳۵۴۲۲

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]