اخبار اقتصادی امروز: 3
  • تاریخ : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    سنجش بی‌صدای آلاینده نیتروژنی

    اکوایران : شاخص‌های دریافت معاینه فنی خودروها سخت‌گیرانه‌تر می‌شود؟

    به گزارش اکوایران ،محمد مهدی میرزایی قمی -مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران- در این خصوص به اکوایران می‌گوید: این که شاخص‌های معاینه فنی ارتقا پیدا کند در اختیار شهرداری تهران نیست. شاخص‌های ایمنی را وزارت کشور مشخص می‌کند و شاخص‌های آلایندگی هم از سوی سازمان محیط زیست تعیین می‌شود.

    به گفته میرزایی قمی دستورالعمل حدود مجاز آلایندگی توسط شهرداری تهیه نمی‌شود اما به تازگی بدون آن که در برگه معاینه فنی قید شود آلاینده NOx مورد سنجش قرار می‌گیرد تا داده‌های جمع‌آوری شده در صورت نیاز در اختیار نهادهای تخصصی قرار گیرد.

    قمی یادآور می‌شود: تمامی تجهیزات مراکز معاینه فنی که فرسوده بوده و عمر مفید آنها سپری شده بود به‌روزرسانی شده‌اند.

    آلاینده NOx از منابع مختلفی از جمله منابع متحرک، نیروگاه‌ها، مصارف خانگی و تجاری، صنایع، جایگاه‌های سوخت و… تولید می‌شود. این منابع هر کدام سهم متفاوتی در تولید NOx دارند. برای مثال در شهر تهران ۳۵ درصد آلاینده NOx توسط منابع متحرک و ۳۲ درصد آن توسط نیروگاه‌ها تولید می‌شود. مصارف خانگی، اداری و تجاری و صنایع نیز هر کدام به ترتیب سهم ۱۴ و ۸ درصدی در تولید این آلاینده دارند.

    NOx همچنین می‌تواند پیش‌ساز آلاینده‌ای مانند ازن باشد. «نیتروژن دی‌اکسید» می‌تواند سبب ایجاد مشکلات جدی تنفسی و التهاب چشم در انسان شود. اختلال در بویایی، خستگی، تحریک گلو، ناراحتی‌های اعصاب و افزایش برونشیت حاد از دیگر اثرات قرارگیری در معرض گاز نیتروژن دی‌اکسید است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    2 - مهر - 1403

    کمک بازار سرمایه به خرید مسکن

    در سال‌های اخیر به دلایل مختلف دسترسی به مسکن به عنوان شاه‌ کلید اصلی زندگی افراد، تبدیل به یک مسئله جدی شده است. اما آیا بازار سرمایه می‌تواند در خرید مسکن به افراد کمک کند؟ ابزار آن چیست؟

    2 - مهر - 1403

    چالش مهمانان روز پایتخت

    تا زمانی که شهرهای دیگر برای سکونت جذاب نشود وانگیزه‌های مهاجرت به تهران بیشتر باشد، حل مشکلات تهران دشوار است.

    2 - مهر - 1403

    چه ارتباطی بین جایزه زاکانی با سند ۲۰۳۰ وجود دارد؟

    علیرضا زاکانی، شهردار تهران به تازگی یک جایزه جهانی گرفته است. جایزه‌ای که گفته می‌شود ارتباطی با سند ۲۰۳۰ دارد. اما ماجرا از چه قرار است؟

    2 - مهر - 1403

    آقای شهردار از کدام پنجره به تهران نگاه می کند ؟

    در جلسه اخیر شورای شهر تهران به روند طولانی صدور پروانه ساختمانی انتقاد شد.همچنین مشکلات محله نعمت آباد مورد بررسی قرار گرفت.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا