حجم تجارت غیر نفتی با کشورهای همسایه به ۳۲.۶ میلیارد دلار رسید

رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: حجم تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۶ ماهه امسال به ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، محمد رضوانی‌فر، گفت: در ۶ ماهه امسال میزان تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه، ۵۰ میلیون تن و به ارزش ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده و میزان تجارت بدون نفت ایران با کشورهای همسایه در این مدت از نظر وزن پنج درصد و از حیث ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در بازه زمانی ذکر شده، ۳۹ میلیون تن به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صادرات و ۱۱ میلیون تن به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به واردات اختصاص داشت و میزان صادرات غیرنفتی به ۱۵ کشور همسایه به لحاظ وزن چهار درصد و از حیث ارزش ۱۲ درصد افزایش داشت است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: میزان واردات از کشورهای همسایه در ۶ ماهه سال جاری از حیث وزن هشت درصد و از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی درباره عمده‌ی شرکای تجاری ایران در بین ۱۵ کشور همسایه در ۶ ماهه ۱۴۰۳، افزود: در این مدت کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، پاکستان و فدراسیون روسیه عمده شرکای تجاری ایران در بین کشورهای همسایه بوده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]